bäst park i norge?

milmil

Ny medlem
bäst park i norge?
tjao! efter att ha bestämt mig för att stanna i norge den kommande säsongen så har jag försökt kolla upp vilken skidort här som erbjuder bäst park. jag har alltid utgått ifrån att det skulle vara hemsedal men det verkar vara många som inte håller med om det, någon som vet vilken ort som har störst bäst och vakrast park?

bäst park i norge?
jag gillar hemsedal, 3 st parker. en lätt park med massa små hopp och lite småsköna rails/boxar. Den vanliga parken har sköna hopp och lite sköna features men den suger fan annars då den knappt hade uppe ett enda rail eller en enda box ivintras.

sen proparken på toppen med deras 2 st jättestora hopp. 20 och 25meters platå. sick air time!

trusils park är mycket bättre på railfronten + några sköna hopp och en mysig pipe.

bäst park i norge?
Hemsedal är gött som fan... dock inga rails som ekdahl säger men grymt stora hopp uppe på toppen!

bäst park i norge?
Söker du hopp så är hemsedals park nog det bästa ja varit i nästan, men som sagt, lite fattigt på rails även om dom har några uppe. Desstuom har dom en superpipe :)

bäst park i norge?
Oppdal har väl bra park? Har flera parker och 2 eller 3 pipes. Framåt våren har de också megapark

bäst park i norge?
Oppdal har bra park i tiden rundt Mega PArk...da er den bra,men før det er den ikke noe å skryte av der. Ikke vært der selv annet en uka før mp når de bygde om parken og to uker etter mp hvor parken fortsatt var bra,men de jeg snakket m av locals sa at parken ikke er så bra før MP....De har en pipe...ikke testet den,men sånn jeg fortsod skulle de jobbe på for å holde parken bra hele sesongen fremover med topp shaping og mye bra hopp/rails...får se til vinteren om de klarer det eller om det blir som i år bra TIl MP og thats it....

bäst park i norge?
hört rykten om att Lillehammer ska flytta parken och snackat med han som shapar, dom har köpt in nya park maskiner och de kommer nog bli jääkligt fett där

bäst park i norge?
Det verkar ju som att Folgefonna är en av de få som satsat lite på parken, med en anställd kunnig shaper hela sommaren. Alla skidorter som hade en sån park på vintrarna skulle vara glada!
Oftast slänger de bara ihop några hopp och rails som inte får nog med underhåll. Så är det även i Sverige.
Men Trysil är fint så länge det inte är sportlovsvecka...
Underdogen Hovden är faktiskt ganska bra!

bäst park i norge?
i am norwegian. I think that Hafjell had the best park this year. Lots of different rails and jumps. They have a halfpipe too, and they have this huuuge jump called "Rogern". THey also have a big air bag.

Tillbaka
Topp