Bästa åkarlåten...

Dudeno1

Ny medlem
Bästa åkarlåten...
Ok tänkte försöka starta en liten lista där man kan rösta på den absolut bästa åkarlåten (dvs den låt man får mest lust att åka bräda/skidor av när man hör) det kan vara vilken låt som helst.

Min favorit är Black No1 med Type O Negative.
Min andra favorit är Higher med Creed.

Vilken är din?

Bästa åkarlåten...
Håller helt med jeax om att ingen musik kan få mej att vilja åka bräda....

men Sergey Rachmaninovs 2:a pianokonsert (C moll op.18) är väldigt stämningsfull..........

Bästa åkarlåten...
Skulle väl vara Internationalen med Seger.

Från det eminenta programmet Lukas 8:18

Åker dock aldrig bräda utan pistolhot!

Bästa åkarlåten...
Bästa låten alla kategorier är "Er hat ein knallrotes gummiboot" med Antonia Feat. Sandra.

Snackar vi bögbrädåkare måste bästa låten vara "Rape me" (Baisse moi) med Nirvana eller Frank Zappas "Don"t eat the yellow snow!".

Bästa åkarlåten...
hmm, det skulle faktiskt vara doktor kosmos - le punkrocker.
skitkul o lagom flummig

eller Randy - addicts of communication

Bästa åkarlåten...
Det mastre du hast-med ramstein......ruggigt skon pa hog volym,
eller kanske dansa i neon-med lena PH
eller kanske dance nation-sunshine

svara om ni tycker jag va skon eller inte?

Bästa åkarlåten...
Hmm, Antonia - 20 Zentimeter kanske. Kan inte tyska så jag vet inte vad hon refererar till... nån som vet?

Bästa åkarlåten...
först och främst:
skidåkare kan ge fan i att svara på detta forum.

till musiken då:
deftones - myh own summer (shove it) är skön.. men kanske inte den ultimata snowboardmusiken enligt min smak..

de ultimata skate/snowboardlåtarna som jag ser det är:

millencolin - penguins and polarbears
deftones - be quiet and drive (far away) och självklart
green day - basket case

Bästa åkarlåten...
Eftersom skidåkare absolut inte får svara i detta "forum" gör jag det ändå...
Appropå Antonia - "20 Zentimeter" hoppas jag du var ironisk... Den har onekligen vissa likheter med Postgirobyggets låt "23 [tre-å-tyve-tåmmer] Tommer". Norrmännen går i alla fall igång....

Dr. Snö; inte särskilt imponerad.

Bästa åkarlåten...
ingen låt i hela värden skulle få mig att vilja åka bräda, men jag blir grymt sugen på telisar när jag hör en låt gjord av robert johnsson and the punchdrunks

Bästa åkarlåten...
d måste vara nån schysst låt av AC/DC .. framför allt "It"s a long way to the top" ...
markoolio ( vi drar till fjällen ) ger också lite sköna associasoner ( hur det nu stavas ) .. lite stämning .. iofs e den lite för mycke gej..

<<>><<<<>><<<<><<<<nojje<<><<>>>>>><<<<>>>>><>>

Bästa åkarlåten...
Ja du Kung...

"20 Zentimeter" kan säkerligen tolkas pa flera sätt men det rätta svaret är höjden pa en Maß, dvs en enliterssejdel med öl, vilken är 20 cm hög.

/Weib

Bästa åkarlåten...
Tack Weib, som jag funderat!
Doktorn - Antonias verk må kanske inte locka till stordåd på snö men efter snö så kan hon konsten att locka oss att hälla i ovan nämnda storlek Obstler i strupen! Respekt! Sen är inte 20 cm hennes bästa alster, det vet vi alla att det är - Er hat ein knallrotes gummibot.
Z.Fred, vad exakt ska man äta?

Bästa åkarlåten...
I min mening är Roxy Music - Out of The Blue en låt som får i alla fall mig att längta till fjälls. Gärna liveversionen.

Tillbaka
Topp