bästa backen i Sälen just NU?

alida

Ny medlem
Precis anlänt Sälen o undrar vilka backar som är bäst just NU typ imorgon ? Tandådalen Hundfjället?Rätt isigt i backarna har jag hört..

alida sa:
Precis anlänt Sälen o undrar vilka backar som är bäst just NU typ imorgon ? Tandådalen Hundfjället?Rätt isigt i backarna har jag hört..
Hej, jag kom också till Tandådalen idag och har åkt lite kvällsåkning så jag kan bekräfta att backarna och "offpisten" är lika isiga.. så det är bara hoppas att backarna är bättre imogon.

Gäller att ni går upp i ottan
Första två timmarna brukar vara ok, sen har isen hasats fram.
Förövrigt gäller det att ha nyslipade stålkanter som man underhåller varje dag fram tills det kommer lite ny natursnö.

//GC

Var i Lindvallen i lördags och Kläppen igår. Lindvallen var extremt isigt, även längst ut i kanterna i pisterna. Kläppen var betydligt bättre, var först mot slutet av dagen isen började titta fram. Dock rättså hårda pister pga kanonsnön.

Sen om det bättre föret i Kläppen berodde på att det pistats om ytterligare en gång sen det regnade(?) eller inte lämnar jag fritt att spekulera i.

Ingen som är i sälen/hundfjället just nu som har lust att följa med ut på lite offpiståkning ? Ingen höjdare att åka själv men finns ju gott om puder :)

Tillbaka
Topp