Bästa & billigaste resväg till chamonix med bil?

jeppelarsson

Ny medlem
Hallå

2 grabbar skall åka bil till Chamonix för lite skön åkning.

Vilken väg är den bästa alternativt billigaste vägen ner.
Vi har inte värst brådis ner så en billigare, långsammare väg skulle funka.

Tacksam för svar, Jeppe

Är inga stora skillnader på de olika varianterna av logiska vägar. Det är tråkigast men närmast och går fortast att köra Autobahn genom Tyskland. Sen är det lite längre resväg om man vill undvika motorvägstullar i Schweiz och Frankrike så det man sparar äts upp av bensinkostnaden. I Schweiz är det ett märke man köper som gäller ett år så det kan vara värt det om man kommer passera flera gånger. I Frankrike betalar man per tillfälle och att åka en liten bit är inte så dyrt.

Om snösituationen tillåter är det för naturupplevelsens skull schysst att köra över passet från schweiz.

Kör via Montreux, sjöng Smoke on the water, ta sikte på Martigny och kör till Frankrike, så anländer du till Chamonix bakvägen.

Hej!

Om ni har mer plats i bilen och vill skära ner på kostnadena så är jag väldigt intresserad av att uppta en plats i er bil.
Har gjort många säsonger i cham och kommer från gbg.
Skulle vilja va nere till nyår.

Om ni är intresserade så hör av er

Häls Caroline

Tja.

Vi planerar att fira nyår i svedala innan avresan.
Tror vi snackat om att börja rulla 4:e Jan.

/Jeppe

Jag och Isac tänkte dra den 4:e också.. Har span på ett boende som ligger vid brevant liften och 10 min från southbar. Om ni varit där innan kanske ni vet hur där ser ut. Hyresvärden sa att det var ett lugnt område... Bara det inte är för långt liksom :) Ha det gott så kanske vi syns där nere.

/Tomas

bästa sättet tycker jag är att kolla på map24, www.map24.se

jag skulle ha kört samma väg som Rockasilly föreslår, så länge passet är öppet, snökedjor kan vara bra att ha i bilen

Jag kommer troligen köra ner till Chamonix runt den 28 dec och har i så fall en plats i bilen. Carro C, är du fortfarande intresserad så ring på 070-739 63 03!
Mvh / Niklas

Tillbaka
Topp