Bästa camel back:en

jakka952

Ny medlem
Hej

Jag har en ryggsäck från Haglöfs. Dock har jag ingen "vattensäck" till den. Jag undrar nu om det är någon som har erfarenhet av dessa, och i så fall vilken som är bäst eller fördelaktig vad det gäller munstycke och storlek. Antar att det räcker med 1L eftersom jag ska ha den när jag åker skidor och ryggsäcken endast är 25L stor
//J

Jag har i min Fjällräven Offlimit 18 en "everest" som jag köpt på stadium, funkar KALAS!
Stort påfyllningshål så det är lätt att skölja ur ordentligt när den inte används.

Tänk på att "blåsa tillbaka" vattnet när du sippat färdigt annars fryser det i slangen :-)

Bara en liter låter klent. Jag har en två liters camelback och den brukar vara slut vid lunch... Man svettas ju mycket när man åker och ännu mer om man ska knata så minst två liter skulle jag rekommendera. Köp en sån där neoprenstrumpa att ha runt slangen så fryser det inte så lätt och så skyddar man mot stålkanter om man slänger upp skidorna på "fel" axel. Min Camelback har hängt med i många år så det var ett bra köp men aldrig hört att något annat fabrikat ska vara dåligt men att vissa smakar lite skumt.

Snowgod sa:
Bara en liter låter klent. Jag har en två liters camelback och den brukar vara slut vid lunch... Man svettas ju mycket när man åker och ännu mer om man ska knata så minst två liter skulle jag rekommendera. Köp en sån där neoprenstrumpa att ha runt slangen så fryser det inte så lätt och så skyddar man mot stålkanter om man slänger upp skidorna på "fel" axel. Min Camelback har hängt med i många år så det var ett bra köp men aldrig hört att något annat fabrikat ska vara dåligt men att vissa smakar lite skumt.
Hm, det kanske är värt o kolla på en 2L. Det är ju lite tråkigt om vattnet skulle ta slut menar jag. På min ryggsäck så leder man ut slangen i ena axelremmen, vilket då fungerar som isolation mot kyla antar jag, men om man inte blåser tillbaka vätskan så kanske det droppar å har sig med =/ tack för tipsen

Tillbaka
Topp