Bästa filmprogramet ?

• Trådstartare Trådstartare chompan
  • Start datum Start datum
C

chompan

Guest
Bästa filmprogramet ?
Okeej nu är det en massa filmprogram som säljs ut och laddas hem bla bla bla :P
men vilket tycker ni är det bästa att klippa filmen i ?
många pratar om Sony Vegas 5.0-6.0 (många csnördar använder det)
sen finns ju Adobe Premier och många fler

men vilket tycker ni funkar bäst och varför ??

Skriv massa bra svar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bästa filmprogramet ?
Adobe premier använder jag, har inget att klaga på.

Kanske finns bättre program, men jag har använd adobe ett par år nu och jag känner mig iallafall inte begränsad av programmet.

Bästa filmprogramet ?
dubbeldaffy sa:
Alla som inte använder Final Cut Pro missar...
Okeeej, men det jobbigaste med Final Cut Pro och typ iMovie är att det är bra program, fast att man måste i Mac dator..
Mac datorer är ju bara bra typ till design,film och foto
Vi använde det på min fotokurs förut och det är bra till dom sakerna, men övrigt är det inte bra tycker jag.

Bästa filmprogramet ?
3. Du är själv ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Texten får inte:
- innehålla frågor/diskussioner kring nedladdning och kopiering av upphovsrättsskyddad film, musik och program.

//Dr. Snow - forumvärd

Bästa filmprogramet ?
Avid xpress pro, utan tvekan..

det finns en anledning till att svt och typ alla produktionsbolag använder sig av avid..

det finns dock andra bra program..

Bästa filmprogramet ?
pirate sa:
avid är inte bra... adobe premiere är bättre och billigare.
Inte bra?? höhö

sagan om ringen grundredigerades med avid och FC Pro , och självklart massa andra program

OnT: Hur mycket pengar har du?

Bästa filmprogramet ?
pirate sa:
du vet värkligen inte vad du pratar om ser jag,
avid används av istort sett varje seriöst film/tv bolag

sen att adobe är billigare är ju iofs sant

använder själv Vegas 7 och känner mig inte begränsad

Senast ändrad:
Bästa filmprogramet ?
jag kör adobe premiere pro, och det funkar utmärkt för mig som inte gör så jätteseriösa grejer..
kan vara lite svårt att få in "snitsen" på det i början, men man lär sig...

Bästa filmprogramet ?
Det bästa programmet jag har använt är Final Cut, enklet men samtidigt väldigt kraftfullt. Sen tycker jag det är lite hugget som stucket vilket program man använder för redigering av amatörfilmer. Har klippt en del i pinnacle och tycker det funkar aldeles utmärkt för de flesta hobbyprojekt.

Bästa filmprogramet ?
monoski_kicks_ass sa:
jag kör adobe premiere pro, och det funkar utmärkt för mig som inte gör så jätteseriösa grejer..
kan vara lite svårt att få in "snitsen" på det i början, men man lär sig...
Premiere pro 2.0 använder yrkesfolk av, så det borde nog räcka monoski kicks ass.

Jag använder premiere pro 2.0, de e skitbra. lite att lära sig i början, men man har igen det senare.

Bästa filmprogramet ?
JEPP_E sa:
ArtistY sa:
pirate sa:
du vet värkligen inte vad du pratar om ser jag,
avid används av istort sett varje seriöst film/tv bolag

sen att adobe är billigare är ju iofs sant

använder själv Vegas 7 och känner mig inte begränsad
Njaa skulle nog säga att final cut används mer än det
mycket möjligt, men det finns inte många (inget) program som klarar mer än avid (kanske nått på final cut) så man kan ju inte säga att det är dåligt, speciellt inte att adobe är bättre. sen är det klart att dom använder andra program åxå.
fixar avid nu
ska prova FC också

Senast ändrad:
Bästa filmprogramet ?
Jag har inte redigerat mycket film men jag har testat lite olika program och jag tycker Adobe Premier var det krångligaste programet att använda plus att det var väldigt segt i många moment, men å andra sidan så har det många olika funktioner så om man har tid att lära sig programet och vet att man kommer redigera många filmer så skulle jag tro att Adobe Premier är att föredra.
Men den senaste filmen jag gjorde redigerade jag med Windows Movie Maker riktigt enkelt att använda och att förstå, arbetar faktiskt ganska snabbt också men då får man också avstå från en hel del olika funktioner men jag blev nöjd med resultatet det överträffade mina förväntningar.
Jag testade även MGI movie maker men det skilde sig i stort sett ingeting från Windows Movie Maker vad gäller funktioner så det ids jag inte ta upp.
Till sist vad gäller Pinnacle Studio 9 så testade jag det men hade krångel att registera det efter som internet inte funkade då och eftersom jag inte kunde registera det så var det flesta funktionerna "låsta" men jag tycker att det mest verkade som en tillkrånglad version av Windows Movie Maker. (Rätta mig om jag har fel)

Windows movie maker = snabbt och lite funktioner (alltså om du inte hade tänkt dig någon karriär inom film branchen använde WMM)

Adobe Premier = långsamt och mycket funktioner (har du mycket tid över och vill göra mer proffersonella filmer använde A.P.)

Det är bara ett program som jag inte testat än som man kanske bör testa och det är sony vegas, Jag ska ta och sätta mig vid det med en gång och testa det.

/ En hängiven PC-användare

Bästa filmprogramet ?
jag klipper i Adobe premier pro och jag har absolut inget att klaga på. man kan göra väldigt mycket i det programet. jag har knappt listat ut hälften än:D

Bästa filmprogramet ?
Jag Använder Vegas 6.0, med det kan man göra mass bra saker och få till riktigt härliga filmer! //Jonas//

Bästa filmprogramet ?
Jag använder personligen Vegas 5.0 nu. Tycker att det inte alls var så svårt att lära sig osv och kan man knepen så är det riktigt bra att redigera i.

Provade även att installera Premier Pro men jag tyckte det var mycket mycket krångligt så jag slopade idén efterssom jag var alldeles för lat för att lära mig det vid den tidpunkten.

Lånar tråden lite. Ni som klipper mycket osv, vad kör ni med för inställningar i Vegas för att få bra kvalité? Själv så får jag bara halvbra kvalité och jag har provat en hel del olika codecs, inställningar osv.

Bästa filmprogramet ?
Jag brukar köra okomprimerat ut och sen till dvd med CCE eller annan vettig codec.
Om jag skulle göra en datorversion så hade det blivit gamla hederliga XVID. Finns kanske bättre codecs där ute men XVID är välspridd och fungerar bra. Bara man ser till att göra fler än en pass.

Tillbaka
Topp