bästa jibb brädan

jompa92

Ny medlem
bästa jibb brädan
Tänkte kolla med er kära forum människor vilken jibb/park bräda ni mest rekommenderar. liknande trådar finns säkert, men nya och färska tips är alltid bättre än gamla. Så tipsa på och berätta vad just du tycker är bäst, vare sig den ska vara mjuk, hård, camber eller rocker osv. Inväntar själv årets nya utbud av brädor då en mjuk rocker, förmodligen en capita, ska inköpas så har ni tips att dela där så är det också varmt välkommet. Glad midsommar! :) // johan

bästa jibb brädan
Själv gillar jag en bräda med camber, mjuk flex och 3tb/tbt som endast finns på bataleon och lobsters brädor. om jag skulle rekommendera en bräda till en som vill köra jibb och park så skulle jag rekommendera bataleon airobic. det kommer även ut en liknande variant av lobster säsongen 2015/2016.

lycka till att hitta den perfekta brädan.

bästa jibb brädan
Själv har jag kört mycket på Rome Shiv. Väldigt, väldigt mjuk bräda som har grym pop och är allmänt lekfull i hela berget. Funkar även utmärkt att köra puder osv med :)

bästa jibb brädan
Bertan sa:
Själv gillar jag en bräda med camber, mjuk flex och 3tb/tbt som endast finns på bataleon och lobsters brädor. om jag skulle rekommendera en bräda till en som vill köra jibb och park så skulle jag rekommendera bataleon airobic. det kommer även ut en liknande variant av lobster säsongen 2015/2016.

lycka till att hitta den perfekta brädan.
Lobster parkboard och airobic har varit typ samma bräda i 2 säsonger :)

Det kommer en ny bräda från lobster som jag ser fram emot!

Lobster eiki pro, en lyx variant av jibboard/disaster som en mjukare motsvarighet till vad global warmern är för airobic och The boss är för evil twinen!

Kolfiber stringers för bättre pop och sinterbase :D

Jag skulle rekommendera disaster/jibboard om man kör mest rails och mindre hopp, airobic/parkboard till större hopp (eller om man väger 85kg+)

bästa jibb brädan
Är lite oldschool och har inte den bästa kollen på nya brädor men blev förvånad över att Rocker faktiskt fungerar. Råkade köpa en Arbor Coda för ett par år sedan och den fungerar faktiskt toppen till det mesta.

Har tidigare åkt mest på hårdare camber brädor men har helt bytt till mjukare rocker och det går att åka riktigt fort med dessa också. GPS:en har klockat upp mig till 107 km/h i pisten på Codan.

I dagsläget skulle jag rekommendera en mellanmjuk rocker med magnatraction eller liknande som Arbor har för kantgrepp men ändå mjuk och förlåtande. Sedan är det inte dumt heller att få något bättre flyt i pudret.

bästa jibb brädan
Kör på Libs Box Scratcher, älskar magnetraction tycker det biter bra på is. Föredrar rocker över tbt, har en ny Bataleon Airobic som ej används då jag älskar min libtech planka.
Boxscratcher är dock kalasmjuk men jag gillar det skarpt!

Måste även ge en eloge till Libtech & Bataleon när det kommer till reklamationer, dock i Kanada men smidiga & tillmötesgående.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp