Bästa lunchstället i backen i åre

diplomat

Ny medlem
Tänkte vi kunde dela med oss av våra erfarenheter, Jag diggar helt klart mest Ullådalsstugan, deras gulasch är grym samt att där jobbar väldigt söta servitriser.

Men vad tycker ni

hemma hos mig på åre björnen...gör det bästa kafet och makorna i hela åre :D.....
vm grillen

Senast ändrad:
om man ska äta ute så ska man plocka nått från barnmenyn vilket är hälften av priset mot vuxenmaten som ligger på över 100lappen. plus att man får så mkt läsk man vill till barnmeny på både ullådal- och timmerstugan ;)

Olympia eller rödkullen, Du kan alltid dra till det nya placet i bräcke:D

Nere vid vm8:an, olympia grillen.. Hyffsat billigt 58 spänn för en 90 grammare med strips och läsk.. Till skillnad från 45 spänn för bara strips uppe på Hummeln.

Jag kan varmr rekommendera Falukorvs mackorna på hyddan, på grovt el ljust med gurka och en skvätt senap om man vill vet ej priset men grymt goda med en kopp=)

var ligger hyddan då om ni vågar avsloja

sen vad heter stället melan åre och björnen tror de ligger mellan högåsliften o sadelliften
dom är iallafall helt ok med..

letar man snygga servitriser så finns ju hon den blonda inne på Max :D hon e söt
men i backen är ju olympia allti skönt om man käkar lite före vanligt folk (proppfullt fr halv ett) timmerstugan e mys också =) inte lika trångt å jobbigt som d andra ställena då man får bordsplacering, å deras pasta e grym :D

sandgren2

letar man snygga servitriser så finns ju hon den blonda inne på Max :D hon e söt
men i backen är ju olympia allti skönt om man käkar lite före vanligt folk (proppfullt fr halv ett) timmerstugan e mys också =) inte lika trångt å jobbigt som d andra ställena då man får bordsplacering, å deras pasta e grym :D

sandgren2

hummmelstyyygan lättt! där äre rili goood mat, lite dyrt kanske.. men d äre värt assåå! riktigt skyst när man får personalpriiiser iaf :D

bästa maten i backen är egen mat... inte värt ens att lägga ut pengar på mat i någon resturang....

Bästa stället i Åre, är inget av de som nämnts, men då det inte är allmän vetskap, är det bäst att hålla det hemligt =)

Tjena!

Hyddan är en klassiker, annars gillar jag nog mest stället som nån har nosat på men ingen nämnt med namn, tänker inte säga vilket..

Det är killarna som driver Broken som numera driver Timmerstugan. Inte samma käk med hamburgare och sånt, men riktigt schysst pasta och bra kaffe. Dom driver även Ullådalsstugan, med grymma köttbullar och annan husmanskost. Två riktigt bra ställen, tillsammans med Buustamon och Hyddan. Kastrullen i Björnen är en bubblare och Fjällgården har Åres bästa miljö.

Själv tar jag alltid en skaldjursplateu till lunch på Wersén:s.

väg krogen eller vad den heter den som ligger ovanför OK till vänster om kabinbanan ruskigt god buffé..Max alltid bra, Broken rikigt bra men lite dyrt...

Hehe ser att många skriver olympia grillen så jag kan väll dela med mig av förra årets tabbe:

Det var en skön men in i helvete kall vinterdag -25 stoltserade olympia termometern med... Jag vart lite hungrig så en 90g me strips e ju aldrig fel tänkte jag. Så jag betalar och sätter mig ner vid en av bänkarna utanför. Läsken frös ju för fan.. :D sen när jag stel frusen ätit upp min hamburgare så ser jag skylten; Värme Stuga, "men för i helvete tänker jag" och drar in där tar av mig pjäxorna och fötterna mot elementet. Tog typ 1 timme innan de tinat men aja det va ju altid ett kul minne.

Hummel placets burgare e inte å dra för hackor men man får punga ut 115 kr, brukar bli en sån iaf när man är i åre

Senast ändrad:
bästa stället är ju lätt hos min faster:P godaste maten man kan få.... en liten nackdel är ju att hon inte bor vi liften...men men man kan ju inte få allt

TheRealBubba sa:
Det är killarna som driver Broken som numera driver Timmerstugan. Inte samma käk med hamburgare och sånt, men riktigt schysst pasta och bra kaffe. Dom driver även Ullådalsstugan, med grymma köttbullar och annan husmanskost. Två riktigt bra ställen, tillsammans med Buustamon och Hyddan. Kastrullen i Björnen är en bubblare och Fjällgården har Åres bästa miljö.

Själv tar jag alltid en skaldjursplateu till lunch på Wersén:s.
Tjena!

Var du tvungen att nämna mitt favoritplace.. Nu blir jag nog tvungen att lönnmörda dig eller nått.. :P

Tillbaka
Topp