Bästa pjäxbutik i St. Anton?

KaitsuH

Aktiv medlem
Vilken pjäxbutik i St. Anton kan ni rekommendera? Skall dit efter 3 veckor och borde köpa nya pjäxor.

Hej.
Vi var i St Anton vecka 3 och min sambo hade stora problem med sina nya pjäxor. Utprovade på en av de mer välrenommerade butikerna i Stockholm.
Vi givk in på Alber Sport i den butik som kallas Mitte eller Center eller liknande. Den stora mest centralt placerade butiken.
Trots att vi förklarade att vi inte ville göra en omfattande bootfiiting eller köpa nya pjäxor i butiken, vi ville att den ursprungliga säljaren skulle hjälpa oss med det, så fick vi en sevice utan dess like.
Säljaren gick igenom min sambos problem och trodde inte att pjäxan skulle kunna fixas till utan att i princip bygga om skalet helt. Efter det så provade han fram vilka pjäxor hon skulle kunna byta till hemma och hur de ev skulle behöva justeras. Av bara farten så tog vi ett varv med mina pjäxor också.
Tyvärr kommer jag inte ihåg killens namn men han var mörk, 30-35 år och aningen rundlagd.
Kan inte nog rekommendera honom.
Priserna i butiken, både på de ”dåliga” pjäxorna och de slutligen framprovade, var i princip jämförbara med priserna i butik i Sthlm.
Lycka till med både pjäxor och väder. (Vi var insnöade i 3 dagar...)

Med vänlig hälsning, Stefan

Jennewein är bra, gjorde en foamning och en hel del meck där i januari, var där tre gånger och finjusterade, minns också att det var en Konrad och en Mattias som hjälpte mig.

Takkar!

Jag skall checka de båda. Tar också mina gamla pjäxor med och frågar, vad tänker de om dem. Om de tänker, att jag behöver nya, så skall jag köpa nya.

KaitsuH sa:
Takkar!

Jag skall checka de båda. Tar också mina gamla pjäxor med och frågar, vad tänker de om dem. Om de tänker, att jag behöver nya, så skall jag köpa nya.
Är väl ändå du som avgör om du behöver nya pjuck? :)

dallan sa:
KaitsuH sa:
Takkar!

Jag tyvärr förstår inget om skidpjäxor eller skidåkning, har åkt de sista 2? åren med brädor... Nu har jag några Salomon 120 Xmax som skidpjäxor, dom är mycket obekväma, men kanske kan dem lagas på något vis, eller inte. Men jag ville ha några mycket bekväma pjäxor för mestadels piståkning, med gå funktion, som är bra också för supning i apres ski krogarna.

KaitsuH sa:
dallan sa:
KaitsuH sa:
Takkar!

Jag tyvärr förstår inget om skidpjäxor eller skidåkning, har åkt de sista 2? åren med brädor... Nu har jag några Salomon 120 Xmax som skidpjäxor, dom är mycket obekväma, men kanske kan dem lagas på något vis, eller inte. Men jag ville ha några mycket bekväma pjäxor för mestadels piståkning, med gå funktion, som är bra också för supning i apres ski krogarna.
Haha ok, mm pjäxan du har är smal, så har du en normal till lite bredare fot kan jag förstå om komforten inte är hundra. Gör som du tänkt helt enkelt, gå dit och visa upp fanskapen.

Tillbaka
Topp