bästa sättet att komma till zell am see?

BigHa

Ny medlem
Tjena!
Tänkte bara kolla lite. Vi är 3 killar som ska ner till zell am see i mars.
vet ni något bra sätt att ta sig ner dit utan en massa mellanlandningar och vi hade tänkt skippa att åka buss.

Ryan Air till Klangenfurt eller vanligt bolag till München kan ni ta er dit för ett rimligt pris. Smidigast är nog annars att flyga till Salzburg men det kostar lite mer. Zell am see har bra tågförbindelser.

Var där förra året och vi flög ner till Klangenfurt med Ryan Air för en billig peng. Det kostade mig 500:- att ta skidorna tur och retur. Vi hyrde sedan bil på flygplatsen i Klangenfurt och körde till Zell. Det tog typ 2.5 till 3 timmar beroende på trafiken.

Tyckte det va riktigt smidigt. Men det kräver att man åker med någon som är 20 och kan hyra bil.

Annars går det säkert tåg dit från en rad städer man kan flyga till.
För övrigt ett bra resmål. Passa gärna på att besöka Kaprun om vädret är bra och om det snöat. Då kan man få riktigt bra puderåkning nära pisten och liftar.

Hör av dig om du vill ha mer tips om stället :)

Over and out!

nån som vet hur fan man ska göra med skidor och grejjer. vi vill ta med egna grejjer å åka på. hur mycket får man ta med sej och hur gör man, måste man ringa till flygplatsen/flygbolaget och höra med dom hur man ska göra?
vi hade tänkt åka med ryanair, men dom verkar ju ha en massa dolda avgifter.

tacksam för alla svar man kan få.

BigHa sa:
nån som vet hur fan man ska göra med skidor och grejjer. vi vill ta med egna grejjer å åka på. hur mycket får man ta med sej och hur gör man, måste man ringa till flygplatsen/flygbolaget och höra med dom hur man ska göra?
vi hade tänkt åka med ryanair, men dom verkar ju ha en massa dolda avgifter.

tacksam för alla svar man kan få.
Brukar vara så att man ska anmäla till flygbolaget att man ska ha med sig specialbagage. Flög med Ryan när jag åkte till Zell förra vintern. Har för mig att jag ringde till dom när jag skulle anmäla det. Då kan du ju passa på att fråga vad det kostar och så.

Fick göra en liknande anmälan nu när vi ska flyga till Zürich på lördag.
Så som sagt bara ringa till flygbolaget så löser det sig.

Hoppas ni får en bra resa. Peace!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp