Bästa sättet att ta sig till st:anton?

sincan

Ny medlem
Jag ber om ursäkt redan nu, för det finns säkert en sån här tråd nånstans som jag inte hittar. Men någon som kan ge lite tips?

Jag å 7 polare till åker med buss jallefall, är nog billigaste alternatviet med de tar ung 24h i resväg dock -.-

Flyg till Innsbruck, Zürich, München eller Salzburg och sedan tåg därifrån. Tågtider hittar man på www.oebb.at och till Zürich har sas hyffsade priser.

Annars åker man bil eller buss.

Ha en skön vinter

Flög till Zurich för 690:- och sen tåg till St Anton för 300:- förra säsongen. Smidigt och billigt. Annars kan du höra med resebolagen om du får åka med en buss ner. Lycka till!

Patrik-The-Man sa:
Flyg till Innsbruck, Zürich, München eller Salzburg och sedan tåg därifrån. Tågtider hittar man på www.oebb.at och till Zürich har sas hyffsade priser.

Annars åker man bil eller buss.

Ha en skön vinter
Stämmer bra att det är billigast. Buss är ofta svårt med enkelresa och kräsna på bagage mängden

nope, tåg är billigare. 900 för nattåg med sovkupe så vaknar man i Anton och du får ta med hur mycket bagage som helst. Buss brukar kosta lite drygt 2000 och det är helt klart bekvämare med tåg, och snabbare.

Billigast av allt är bil. Inga problem att komma under 500 per person om man kör full bil (förutsatt att man räknar från SKåne). Räkna sen in allt man tjänar på bordershoppen på vägen hem så är det en billig resa ;)

Senast ändrad:
lommasurfarn sa:
nope, tåg är billigare. 900 för nattåg med sovkupe så vaknar man i Anton och du får ta med hur mycket bagage som helst. Buss brukar kosta lite drygt 2000 och det är helt klart bekvämare med tåg, och snabbare.

Billigast av allt är bil. Inga problem att komma under 500 per person om man kör full bil (förutsatt att man räknar från SKåne). Räkna sen in allt man tjänar på bordershoppen på vägen hem så är det en billig resa ;)
Hur fixar man tågbiljett från sverige-stanton?

Jag och polarn bilade ner, sjukt smidigt faktiskt. Man kan ta me hur mycket bagage man vill förutsatt att bilen klarar de. Stanna och äte precis när man vill. Sen att de är motorväg Hela vägen bortsett från sista milen gör inte saken sämre heller. Ganska gött att ha bil här nere med måste ja säga, om man vill åka utanför centrum och handla vilket man kan tjäna ganska mycket pengar på.

Och som lomma sa, så på vägen hem fyller man ju minsta lilla utrymme i bilen med sprit när man ändå paserar bordershoppen och kan så sätt tjäna in alla bensinkostnader.

Funderar på att flyga till wien (billgiast biljetter) för att sedan ta tåget. Är det svårt och långt att ta isg till tågstationen från flygplatsen i wien?

Jag ringde db (www.db.de). Sj ska man akta sig för, dom tar gärna uppemot 2000 för en biljett till Anton. Danska dsb kan också funka.

lommasurfan: Jag har letat genom deras hemsida men hittar inget nummer att ringa dem på.
Du har möjligtvis inte numret till db (alt dsb).

Pratade du engelska med dem? Var det direkttåg?

Tack på förhand..

Tja någon som har koll på priserna i dagsläget för resa till st anton?
då e det tåg eller flyg som gäller.

Tillbaka
Topp