bästa sesongort i kanada?

helgon

Ny medlem
Jag och min gode vän Pilaus skall över havet till vintern. Arbetsvisumet är klart och avresedatumet närmar sig med stormsteg. Men den viktigaste frågan är fortfarande obesvarad. VART? Är Whistler bäst för en sesong eller skall man in i landet till Banff mtsv? Var kommer mest snö? Vilket skidområde tröttnar man sist på och ungefär hur stora är orterna (inv)? Jo.. en sista fråga: Om man åker i slutet på oktober är det för sent eller ok!?

Tack på förhand.

//nicklas

hej hej! Har ikke personlig vært og kjørt noe lenge, men kjenner mange som har vært i Whistler, Fernie og Bannf! Selv drar jeg ned til whistler 2 uker i vinter! De fleste har Whistler i hjertet da man har allt man trenger, enorme park områder(black Comb) og sinnsyk frikjøring(Black Comb og Whistler) Er det bare skog det går i er nok fernie det beste stedet, men er det frikjøring som ligger nærmest ditt hjerte er nok Whistler the only place to go! Dessuten skal det legges til at whistler har noe av verdens beste FR/DH med sykkel muligheter! En siste ting, THE BOOT PUB!! Skibummens paradis!

http://www.thebootpub.com/(the boot pub! ET MUST!)
www.whistler.com(Her er jobb annonser og mye annet som skimobile leie og heliskiing)
http://www.blackcomb.com/

Aha! Man får ett vettigt svar och det är från en norrman, iget ont om norge... jag menar det talar ju för sig själv.
tack i alla fall.
//

Hej,

En kort fraga bara. Hur fixade ni erat arbetsvisum for canada? Nar jag ringde till ambassaden sa sa dom att det i princip var omojligt. Tack.

/Richard

Tjena!

Jag tycker att oktober låter lite tidigt för åkningen blir nog inte bra förrän i december ungefär men för att hitta bra boende och ev jobb kan det ju vara bra att vara tidigt ute..

Vart ni skall beror på hur mycket pengar ni har.

Fernie är riktigt billigt och väldigt bra när man vet vart man skall åka och det vet dom flesta inte, problemet är att berget känns lite litet för en hel säsong,, gillar man att traska runt och utforska på egen hand med stighudar finns det en massa bra åkning.
Har varit i Fernie 4 gånger.

Whistler har jag inte varit i men det är nog kanon dock är det väldigt dyrt i jämförelse,, så har ni mycket cash åk hit.

Vad ni än gör åk inte till Banff för det är bara KALLT och allmänt kasst
Varit här 2 gånger

Red Mountain är som Fernie ungefär dock lite mindre tror att Fernie får mer snö och sen händer det lite mer i Fernie ett plus för att Whitewater endast är 1½ timma med bil ifrån.
2 besök alltid puder :-)

Kicking horse,, hade en av mina bästa bräddagar här och bra fallhöjd men bara en lift,, säkerligen grymt bra om man hikar
1 dag

I vinter blir det visst något ställe 30 mil från Calgary som skall vara bra i 2 veckor :-),,, better safe than sorry.

Lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp