Mountain_Man tack för ditt svar. Jo såhär tänker jag:
1. "..mindre lokala backarnas konkurrenskraft gentemot fjällen och alperna.." eh va? Vem har pratat om konkurrensen mellan småbackarna och fjällen och alperna? Vi pratar väl egentligen om konkurrensen mellan att sitta framför datorn och småbackarna om något. Läs gärna forumtråden innan du svarar.
2. "första hand är att de är just lokala, inget annat." Men om du inte har något att bidra med behöver du inte svara. Vi har konstaterat att de små backerna är lokala. Det är det hela poängen med forumtråden. Mitt senaste inlägg handlar om vad som skulle få folk här att utnyttja de mindre backarna mer. Förstå frågan innan du svarar.
3. Att du inte har ens tänkt tanken på att åka till Vallåsen är ju helt ok för mig och jag förstår dig. Och jag kommer inte tvinga dig göra det. Jag har själv åkt i både Romme och Bjursås men det var jag bodde i Stockholm. Det är inte så lokala för oss i Malmö eller andra delar av Skåne, Blekinge, Halland etc. Vad du anser som södra Sverige vet jag inte, men iom vi bara diskuterar backar söder om Vättern så menar iaf jag att jag har satt ett område för forumtråden.
Jag tror du bara svarade utan att faktiskt läsa vad du svarade på.