Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är med andra ord 75 mil dit från mitt?Telis99 sa:"Sveriges" bästa och närmaste skidbacke ligger i Norge och heter Norefjell. 1050 höjdmeter och 41 mil från Göteborg. Hade OS 1952 och rekommenderas för 2-3 dagar.
Jag vill verkligen slå ett slag för åkning i de lokala backarna. Jag åker varje säsong mycket i alperna, svenska fjällen, norska fjällen eller USA. Varje gång jag får åka några timmar i Ulricehamn blir jag alltid lika glad ändå! Det finns alltid massor att träna på. För egen del tycker jag att det är lättare att helt fokusera på skidåkningen om man kan backen helt utantill och inget annat distraherar.Scubamike sa:Ska man bara åka en dag kan Isaberg gå bra men ser det som en backe att lära sig åka i eller lära eventuella kidz. För mig som är van vid alperna finner jag det knappt värt att ens packa bilen för. Två till tre skär sen får man stå och åka för att komma till liften. Men visst kan det bli en kul utflykt med vänner för det.