Bästa skidfodral, Dakine Concourse Double?

• Trådstartare Trådstartare mtx
  • Start datum Start datum

mtx

Medlem
Någon som har erfarenhet av detta?

Vill ha ett bra helvadderat/skyddat fodral för två par skidor med plats för övrig utrustning. Funderar på Dakine Concourse Double (195 cm, svart). Någon som testat detta och är nöjd/missnöjd, eller som har ett bättre fodral att rekommendera så vore det guld värt att veta innan man köper.

Dakine Concourse Double
http://www.dakine.com/images/xlg/1600580_xlg.jpg

Mvh,

Martin

Ok!

Kikade lite snabbt på det, men är lite oklar vad som skiljer dem emellan. Ser rätt så lika ut på bilderna, men Fall Line väger ca 3 kg jmfrt med Concoursen som väger ca 5 kg.

Har gärna plats för lite pjäxor och annat, och verkar (av beskrivning på webben) som Concursen har mer plats och fack för detta, men osäker på om det stämmer?

Mvh,

Martin

Stöcklis racebag för 5 par lagg är helvadderat och har hjul och plats för en hel del annat! Köps helst i schweiz dör det är halva priset mot sverige.....

Skillnaden mellan fodralen tror jag är packvolymen. Har själv Concourse, och jag får plats med båda telispjäxorna i ett av de tre facken som finns på insidan av locket utan att behöva pressa ihop det. Utan att ha rest med det (köpte det precis) måste jag säga att jag är helnöjd. För en veckas alpsemester så räcker det säkert med denna och dagryggsäcken som handbagage. Har du vägarna förbi Göteborg så har ju Udéns 20% studentrabatt...

För att utveckla mtx fråga lite:

Är det någon som vet var i Stockholm man kan köpa dessa fodral och/eller om nån har koll på packvolymen för dessa?

I Stockholm så finns Concoursen bl a på Intersport på Sergelgatan, det var rea där innan jul - så de kanske inte har några kvar längre iofs... Packvolymen kanske du kan hitta på www.dakine.com?

Jag har testat Concoursen nu över jul/nyår och är helnöjd:

+
Stort
Bra packutrymme
Bra hjul / rullar bra

-
Vikten
Priset

/Calle

Japp. Bor i Göteborg och är student, så Udéns blir nog det givna valet för mig (med reservation för att jag har haft lite problem med att beställa hem ifrån dem -- men förhopnningsvis så löser det sig).

Någon som har erfarenheter av Dakine Fall Line Single och om den finns att hitta nånstans i Stockholm som slår Skistore.se priset?

Tillbaka
Topp