bästa skidorten i sverige efter åre?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
ja vilken tycker du är den bästa skidorten efter åre i sverige?

Jag frågade bara varför du tycker att åre är bästa skidorten i sverige, om jag är dryg för det så är ju du minst lika dryg som frågade varför det INTE var det.

Efter Åre kommer Sälen. Före Åre kommer Funäsdalen, Tärnaby, Gränsen, Vemdalen och säkert några till...
Och så slutar vi kasta skit och kör med personangrepp. Så grymt tråkigt att läsa all dennna jävla smutskastning.

förstår d men han e ju sjukt dryg och klagar på mig hela tiden så att

are_for_ever sa:
förstår d men han e ju sjukt dryg och klagar på mig hela tiden så att
Ja det fins ett ordspråk som heter "som man bäddar får man ligga"
Håller med Deespin om att du har startat sjukt många trådar i dag. Och hade du skrivit vilken svensk skidort du tycker är bäst, hade du kanske fått andra vettiga svar. Men nu när du är lite stöddig och ser åre som den bästa skidorten i sverige måste du faktiskt tåla att folk ifrågarsätter dig och dina inlägg. Så Snälla are_for_ever kan du vänta med att skriva tills du har någon riktigt bra fråga eller något annat vettigt att komma med..

Det är ju en mycket subjektiv fråga du interpellerar.
många aspekter som spelar in

Ramundberget.
Lite folk, mkt snö, bra backar, fin park.
Dock inte den bästa fallhöjden men det andra väger lätt upp mot det.

Varför Åre inte är Sveriges bästa skidort:
På tok för mkt folk.
Dyrt.
Väldigt osäkert väder, antingen är skutan stängd eller så finns det dåligt med snö och så vidare.

Senast ändrad:
kan tänka mig att ramundberget är grymmt har alltid velat åka dit kanske blir denna säsong

aldrig vart i åre men de bästa stället jag har vart på e kläppen o idre e också ganska najs faktiskt för där kan man ju åka i alla väderstreck!

Är skutan öppen så är Åre bästa skidorten i Sverige. Är skutan stängd så är Åre som vilket ställe som helst.

Men om vi säger att skutan är öppen och Åre är bästa skidorten, då kommer Tandådalen/Hundfjället inte långt där efter. Min favorit i skidsverige har alltid varit en nypistad Väggen på Hundfjället i solsken...

Antar att alla som säger Kläppen främst syftar på deras park. Frågan var ju vilken som var den bästa skidorten. Kläppen må ha Sveriges bästa park men skidorten som helhet har en bit kvar till tex. Funäsdalen/Hamra och Åre som tidigare nämnts.

KalleKax sa:
Efter Åre kommer Sälen. Före Åre kommer Funäsdalen, Tärnaby, Gränsen, Vemdalen och säkert några till...
Och så slutar vi kasta skit och kör med personangrepp. Så grymt tråkigt att läsa all dennna jävla smutskastning.
Helt korrekt!

Men i den här frågan så finns det inget riktigt svar, alla tycker olika. Meningslös tråd.

Varför säger några att inte åre är bästa skidorten i Svergie?Det äre blev rankad som det och 25 i väeden elr nått sånt :/

KalleKax sa:
Men åre är bäst !!

sji sa:
Varför säger några att inte åre är bästa skidorten i Svergie?Det äre blev rankad som det och 25 i väeden elr nått sånt :/
Du får gärna ge lite källhänvisning till denna information. Det tyder ju på rätt lite kunskap om man lyckas få in åre i topp 25. Fast det är klart om man har en konstig snäv kategori så varför inte.

ramund berget verkar bra dit ska jag lätt åka nästa säsong jag tycker åre är ett bra ställe men det e tråkigt att skutan är stängd ibland och så är gesunda bra iallafall nu när deras park är bra

men asså lol, alla ni som har åkt i åre måste ju hålla med om att inget i sverige kommer i närheten? iaf offpistmöjligheterna å fallhöjden å de stora området å festlivet... parken finns de ju bättre i sverige...

Tillbaka
Topp