bästa stället för snowboard som bummare i europa?

commitit

Ny medlem
Jag och två polare vill bumma europa nästa vinter men har inte bestämt vart än. Vi kör alla park och vill utveklas så mycket som möjligt... vart ska vi åka?

Mayrhofen tycker jag är helt tipptopp! Massa olika ställen att åka på, och dessutom löjligt enkelt att ta sig mellan de olika bergen. Go for it!

Finns en del faktorer som väger in, exempelvis har ni bil pa plats (mayrhofen bas och tirol card att blada runt pa till andra ställen), bryr ni er om pengarna (skippa da schweiz). om ni vill ha bra pipe ocksa sa ändrar det svaret lite med. vilken del av säsongen (om nära början / slutet kan det ju vara intressant med glaciärkombo möjlighet)

Jag håller med! Mayrhofen är skitbra! Var där förra säsongen och kommer nog aldrig att komma därifrån. Man kan dessutom åka när säsongen är slut i början april på glaciären Hintertux. Var själv aldrig där av någon anledning men ja, det är öppet till juli eller något sådant. Boende kan vara lite knepigt att fixa till en början, i värsta fall kan man bo på Gasthof Zillertal i korridor tills det har löst sig. Det gjorde det för alla säsongare (så vitt jag vet) förra säsongen, även om det då kan betyda att man hamnar utanför Mayrhofen och är beroende av buss/bil/pendeltåg. I övrigt, billig öl, bra blandning av människor från olika länder, några få ställen dit man alltid går (vilket jag tycker är det STORT plus), bra backar (många berg att variera mellan), bra puderåkning, bra park och så kan man fynda i matbutiken! Till exempel, 500 g köttfärs för 15 kronor?

Och så får man inte glömma Snowbombing! Riktigt nice och stor festival i byn som i princip avslutar säsongen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp