Bästa tidpunkt Canada?

Bästa tidpunkt Canada?
Tjahoo!
Vi är 4 som tänkt dra till Canada. Hyrbil från Calgary
och prova oss fram till Whistler. Undrar om någon vet
när bästa tidpunkt är att åka? Priser, snötillgång osv.
 
Bästa tidpunkt Canada?
Bästa tiden är mars då är det inte kallt och det finns stor möjlighet till sol och snö ! mars förra året snöade det ca 2m under 3veckona jag var i Banff ;)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp