Bästa toppturs skidorna?

Mclovin87

Ny medlem
Bästa toppturs skidorna?
Hej. Jag skulle behöva tips på ett par nya telemarksskidor. Jag toppturar mycket och har krav på låg vikt samt grym åkglädje i de flesta snöförhållanden, hårt, puder.. a det kan ju växla mkt här i norden. Jag vill dock inte ha ett par renodlade feta puderskidor. Men en grym turskida helt enkelt för nordiska förhållanden. Har ni några tips?

Jag ska skaffa nya pjäxor också, så alla tips på både skidor och pjäxor mottages med stort tack. Har 7tm power bindningar.. borde jag byta?

Bästa toppturs skidorna?
Kolla in dps wailer 99 pure. Kan nog bli en perfekt turskida. Gar att fa lite billigare / mindre snordyrt just nu da den arliga pre-ordern pagar. Jag funderar pa att kompletera mina dps wailer 112 rpc med ett pa sadana. Pa rpc har jag 22designs bombshell. Har turat en hel del med dessa men om jag kompleterar med wailer 99 pure (lattare och smalare till langre turer) tanker jag satsa pa en 22designs axl tele-tour bindning.
Skall val tillagga att jag ar insnoad pa dps och 22designs. Pa mina fotter kommer bara garmont pjaxor. Mem fotter ar olika

Bästa toppturs skidorna?
Wailer 99 pure är ett bra tips. Är helnöjd med mina. Bättre allround och på hårt underlag än de tyngre och mjukare wailer 112 RP pure som jag också åker på. Turar med dynafit så lämpligheten för telemark vet jag inget om.

Snödjup

Tillbaka
Topp