Bästa tricket!

• Trådstartare Trådstartare A_G
  • Start datum Start datum

A_G

Ny medlem
Bästa tricket!
Tjena. Vilcket är det bästa och svåraste tricket du kan göra? Det skulle va kul att veta hur duktiga "vanliga" jibbers är!

Bästa tricket!
hahahaha killen har fan humor. Bög.
Jag ligger på nästan 900, fakie 540 och framåtvolt. Men mitt favorit trick är lätt 540 safety

Bästa tricket!
jag försökte med en fet daffy en gång men då stukade jag huvet.
Nu försöker jag sätta en "backskratch".
Det SKA gå!!....

Bästa tricket!
Hopaps verkligen att ingen försöker förvandla skidåkning och snowboardåkning till en sport där man bedömmer de hopp man gör genom en skala.. typ.. 360 = 100p mute = 100p.. Som i alla gammla skit och snowboardspel, till dator och dyl.

Själv tycker jag att man ska göra högt och långt, inte snurra ett extra varv. det blir inte lika många p, i det blivande systemet.. men det är fint.

Ride on.

Bästa tricket!
Jag var på semester i åre förra veckan och jag satte min första backflip ...så jag är nöjd det tog mig 2 försök ,,,iofs har jag tränat en del i bahuset...men har ju hört att andra har fått misslyckas 700 ggr innan dom sttt en sopor =) /eriksson

Bästa tricket!
Chibbe:
"Frontside fakie zerospin nograb utför lämplig klippa under fem meter"

nu ska jag berätta hur man gör detta.

På Skidor: du kör upp baklänges och skruvar om bindningarna helt sepe som på en snowboard och snurrar frontside, men det svåra är att INTE snurra så att det blir zerospin

På Snowboard: du kör upp fakie och gör en zerospin, men hur gör man det på bräda? ööh, hmm... jo! du gör samma som på skidor, skruvar om bindningarna i farten så det står på skidor och snurrar frontside fast du inte snurrar...?

Bästa tricket!
Svåraste tricket på forumet lär vara att stava rätt. Återigen är det inte SM i svenskstavning, men min generation lärde sig både att skriva och att åka skidor.
Det ska skiljas på förkortningar och slanguttryck, detta hör ju till ett forum som detta. Däremot verkar ju förmågan skriva, ligga på lågstadienivå.

Bästa tricket!
Det vet jag väl. Om så vore, skulle jag få magsår av att läsa forumet. Tycker bara att vi alla kunde anstränga oss lite mer. Tror det skulle höja den allmänna nivån, istället för att det blir som "Lunar", eller nåt. Det finns trots allt en massa intressant kunskap därute, som vi kan utbyta med varandra.

/K

Bästa tricket!
Kom just på... 540 är nog förmodligen det vackraste man kan kombinera tricks med!

Mike Wilson : Flatspin 540 Übertweakad Mutegrab (Ready fire aim)
Candide Thovex : 540 reverse tailgrab (Ready fire aim)
Jon Olsson: 540 nosegrab (innovativt) (Session 1242)
Tanner Hall: Fakie 540 Tailgrab utför ett drop (Session 1242)
Pep Fujas: 540 Reverse tailgrab och landa i lössnö (Session 1242)!
JF Cusson: 540 safetygrab extremt zoomad (Session 1242)
Boyd Easley: Fakie Rodeo 540 Tailgrab (Propaganda)
Jon Olsson: Flatspin 540 Tailgrab/Toxicgrab (Svenska flaggan, Happy Days)
Mickael Deschenaux: 540 tailgrab (US Open, Session 1242)
Phil Belanger: Alley-Oop 540 mutegrab (Ready fire aim)
Mike Wilson: Misty 540 ZUTEGRAB (SÅ SNYGG!!!) (Ready fire aim)
Simon Dumont: 540 cross (X-Games superpipe 2004)

Tillbaka
Topp