Bästa vägen?

rydfjord

Ny medlem
Bästa vägen?
Tja!
Tänkte höra vilken som är den bästa vägen med bil ner till österrike (eller alperna överhuvetaget) ska man ta nån båt över till tyskland eller äre smartare me broarna i danmark?

vore sjysst me lite tips inför resan!

Bästa vägen?
Vi åker trelleborg - rostock, (1135kr utan sovhytt) sen kör vi från rostock till badgastein, 1001km.
Blir bäst så, slipper man extrakörandet genom danmark. Färjan kommer fram i rostock tidigt på morgonen, sen har man hela dagen åt att köra. Räknar 15h på 100mil inkl pauser.

Bästa vägen?
Det beror på vart du ska i Österrike?

Det som går fortast och smidigast är om du kör över öresundsbron och sen till rödby och båten över det hållet!
Men om du bor norr om helsingborg och kommer in på E4 eller E6 så ska du ta Helsingborg-Helsingör färjan.

Kör gärna över natten då trafiken i tyskland kan spela dig ett stort spratt.
Du vet när Fritz och helga ska ut på vägarna blir det kaos.
Jag brukar köra till Badgastein en del och det tar exakt 12h från kristianstad och är ca 140mil.
Men det tar bara 12h om man kör natt ner.

Bästa vägen?
Mata in start och slut på t.ex. http://www.maporama.com och kolla resultatet. Brukar bli ganska bra. Som Rydstedt skriver är antingen Helsingborg-Helsingör eller Malmö-Köpenhamn + motorväg i Danmark + Rödby-Puttgarden absolut snabbast för att ta sig från Sverige till Tyskland. Sen brukar det bli åtminstone Hamburg, Hannover och Kassel för de flesta, en bit därefter börjar det skilja sig beroende på vart du ska.

Bästa vägen?
Nån som har plats över i sin bil?
Jag ska ner o jobba 20 dec och hänger gärna med och betalar för mig om resan avgår nångång innan dess. Alternativt får nån gärna tipsa mig om bra buss/flyg väg själv ner till Bad Gastein.

Jag har kollat med Sterling men dom börjar inte flyga ner dit förän i januari och det gäller även en hel del skidresebolag som åker med bussar...

Det får väll i värsta fall bli Ryan Air.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp