Bästa vågsurfingen på spaniens östkust?

Slowmow

Ny medlem
Halloj alla surfers !
I slutet på Juli månad åker jag till Torrevieja i 2 veckor. Hade tänk att vågsurfa lite (hyra utrustning).
Jag har tillgång till bil så jag kan tänka mig att åka en bit för hyfsade vågor, om det inte finns några i närheten?
Kom gärna med tips och berätta om ni vart där och hur det är.
Tack på förhand !
peace

Levante är bland det bästa ställena. Vågsurfningen är väldigt liten men vind och kitesurfing är gigantiskt, du lär trängas alltså.

Annars prova Cadiz. Jag tror att de har förbjudit att surfa på dess stränder men ingen själ bryr sig tror jag. Det är ju Spanien.

Malaga är ingen idé tycker jag då deras vågor är väldigt snabbrytande och korta.

Tack så mycket för infon ! :)
Tror inte Cadiz är ett alternativ eftersom det ligger en bra bit därifrån jag bor men Levante skulle kunna vara ett alternativ. Det finns inget lite närmare ? har hört att det KAN, vara bra på La mata om det blåser tillräckligt :)
Kom med mer förslag folket !

Om du skriver och kollar på surfsverige.se istället lär du få bättre tips. Finns massa olika spots som funkar på östkusten. Just nu kommer jag inte ihåg vad de heter och min bok med namnen är inte här just nu.

Väntar på bekräftning av medlemsskap på surfsverige.se just nu och ska kolla där så snabbt som möjligt :)
Om det är någon som har fler tips så bara skriv !! :D

Du nämnde i tidigare inlägg La Matabeach och där funkar det för surf mest bäst under vintern november till februari. Under sommarmånaderna är vågor mer vindberoende och mycket lägre i höjd.

Verkar kunna gå att surfa småvågor ialla fall på sommaren. Beror på vad du nöjer dig med vad som passar dig.

Senast ändrad:
Ojj, det där var nog i minsta laget :D
Finns det inga andra spots på östkusten som erbjuder lite bättre om det skulle blåsa några dagar? :)
Gjorde ett inlägg på www.surfsverige.se men har inte fått något svar :(

Hasse_Lindborg sa:
Om du skriver och kollar på surfsverige.se istället lär du få bättre tips. Finns massa olika spots som funkar på östkusten. Just nu kommer jag inte ihåg vad de heter och min bok med namnen är inte här just nu.
Hade vart superschysst om du kunde kolla i "din bok" ! :)

Tjena,

Har precis kommit hem från just Torrevieja, och har varit där i två veckor. Är ingen surfardude, så jag vette tusan var du skall ta vägen. Men tänkte bara kommentera La Mata... det är ju alltså en vanlig strand i princip inne i byn. Och Torrevieja i slutet på juli är väl kö ner till vattnet.... så det kan bli lite trångt om utrymmet kan jag tänka mig.

Kan ha fel dock... så den som lever får se.

STORPOTATEN sa:
Tjena,

Har precis kommit hem från just Torrevieja, och har varit där i två veckor. Är ingen surfardude, så jag vette tusan var du skall ta vägen. Men tänkte bara kommentera La Mata... det är ju alltså en vanlig strand i princip inne i byn. Och Torrevieja i slutet på juli är väl kö ner till vattnet.... så det kan bli lite trångt om utrymmet kan jag tänka mig.

Kan ha fel dock... så den som lever får se.
Haha okej, jag får satsa på La Zenia ist då :)

Kolla med de surfare som bor där och är lokalinvånare är ett tips.
Om du har Facebook kolla dessa sidor som är olika surfklubbar i området:

Torrevieja Surf samt Alicante Surf Club för dagsfärska uppdateringar. Du kan ju fråga där och se vad de tycker. Kanske kan du få någon som följer dig till stranden beroende på hur gästvänliga de är. Om du kan spanska blir du mer förstådd samt har surfat innan.

LÄS NOGA!
Förtillfället har en frågat exakt samma sak som du i den ena klubben Torrevieja. Och svaret är att La Mata rekommenderas samt att du kan hyra utrustning i något som heter El Kiosco Estefi och där kommer du troligen få prata med någon som heter Jose eller Silvia och då ska du fråga efter några som heter Luis eller Robby för de är med i Torrevieja Surfclub och kan fixa fram surfutrustning. Haha tror jag det står.

Senast ändrad:
I3ea sa:

Torrevieja Surf samt Alicante Surf Club för dagsfärska uppdateringar. Du kan ju fråga där och se vad de tycker. Kanske kan du få någon som följer dig till stranden beroende på hur gästvänliga de är. Om du kan spanska blir du mer förstådd samt har surfat innan.

LÄS NOGA!d
Förtillfället har en frågat exakt samma sak som du i den ena klubben Torrevieja. Och svaret är att La Mata rekommenderas samt att du kan hyra utrustning i något som heter El Kiosco Estefi och där kommer du troligen få prata med någon som heter Jose eller Silvia och då ska du fråga efter några som heter Luis eller Robby för de är med i Torrevieja Surfclub och kan fixa fram surfutrustning. Haha tror jag det står.
Tack för infon!
Jag håller nu på att skriva med en av sidägaren och han säger att La mata är bäst, han verkar schysst och jag får hyra utrustning där. Om du kollar på bilderna på deras sida: http://www.facebook.com/pages/Torrevieja-Surf/170744972970046 , så är det ju helt okej vågor ser det ut som :)

Slowmow sa:
I3ea sa:

LÄS NOGA!d
Tack för infon!
Jag håller nu på att skriva med en av sidägaren och han säger att La mata är bäst, han verkar schysst och jag får hyra utrustning där. Om du kollar på bilderna på deras sida: http://www.facebook.com/pages/Torrevieja-Surf/170744972970046 , så är det ju helt okej vågor ser det ut som :)
Vad bra att du hittat rätt. Bilderna där ser ju större ut än de som var på youtubeklippet. Att få kontakt med locals är en bra start, då blir det mindre turiststämpel på dig. Ja de verkar vara gästvänliga där och har inga problem att visa sina vågor. Jag hittade klubben när jag ställde in google med sökning på språket spanska.

I3ea sa:
Slowmow sa:
I3ea sa:

LÄS NOGA!d
Tack för infon!
Vad bra att du hittat rätt. Bilderna där ser ju större ut än de som var på youtubeklippet. Att få kontakt med locals är en bra start, då blir det mindre turiststämpel på dig. Ja de verkar vara gästvänliga där och har inga problem att visa sina vågor. Jag hittade klubben när jag ställde in google med sökning på språket spanska.
Absolut, han verkar trevlig. Ahaa smart ;)

Tillbaka
Topp