Bäste Skidåkaren?

Bäste Skidåkaren?
Jag vet, Pep Fujas... Tycker jag och Magnus Loo iaf. Han slår ju absolut alla.

Men Glenn Plake är jävla cool.

Bäste Skidåkaren?
Mannen m hjärnsläpp i ALLA lägen Billy-Bobby ligger definitivt i topp...... Att han inte ligger på allas första plats är märkligt, men han får nog skylla sig själv när han mest kör i heliterräng, o är så tät så sponsorer är överflödigt.... Men efter att ha fått förmånen att försöka hänga med "kingen" en halvdag, så är ialla fall jag säker på vem som får min röst.......
H

Bäste Skidåkaren?
Latt att det ar Hard Rock Henke pa Hotel Valluga!!! Hallar mid dig Fahrner Stefan! he he! (Ber om ursakt for att det inte finns na prickar ovanfor nagra av vokalerna men befinner mig utomlands)

Bäste Skidåkaren?
wester å jon har utveckats i rätt rikting.. dom bryter sw 1080 förbannelsen å kör sin egen grejj.. de är de som jag tycker utmärker en bra åkare, han vågar vara sig själv å köra sin grejj utan å bli mainstrem.

Bäste Skidåkaren?
Alltså en bra skidåkare tycker jag är en som kan alla dicipliner inom friåkningen. Typ Pollard som både kan jibba och BRÄNNA PÅ ordentligt. Så är det!

Bäste Skidåkaren?
pep fujas. han kan allt inom skidåkning och kör sin grej, han är inte med på spin-to-win konceptet vilket gör honom ännu bättre hos mig.

sen är även josh bibby rätt överjävlig också, killen är rätt nyskapande, butter på kicken i svarta linjen i whistler känns vågat, och hans screamin seaman ska jag inte ens börja prata om.

skönast stil måste vara corey vanular, han känns för övrigt som den sjukaste på rails just nu.

Bäste Skidåkaren?
ean666568.GIF

Senast ändrad:
Bäste Skidåkaren?
jag lägger min röst på en man vars stil och åkning ligger på en nivå långt över en medioker nivå!
The one and only. PK Huuuuuunder!!!!

Sedan en störtskön kille vid namn Even Sigstad som jag tycker alla bör uppmärksamma!

Senast ändrad:
Bäste Skidåkaren?
lite roligt är att topicen heter: "Bäste skidåkaren". Då kommer alla och säger Jon, TJ osv.
Dock skulle inte jag tänka på jibbers närm na säger skidåkare ^^^
Tänker mer slalom :)

Bäste Skidåkaren?
svår fråga det finns väldigt många bra åkare men om jag måste så tycker jag steve stepp lite ovanlig men grym som fan :D och tj schiller e också bra, åsså själv klart jon olsson :D

Bäste Skidåkaren?
Det är några personer som jag personligen tycker är grymt bra inom grenen jibbing.

Jon Olsson - Han är given i detta samanhang då han har varit med länge i världstoppen. Jon kör verkligen riktigt på stil. tar sporten framåt med en dubbelvolt som verkligen ser newschool ut. Alltid sjukt snygga landningar.

Andreas Håtveit - Efter att ha sett filmen "Mind the gap" så har jag verkligen fått intrycket att han behärskar allt inom jibbing. I pipen är han riktigt grym och kör en hel del switch, vann även WSI i denna gren. I park så har han en enorm bredd i åkningen, det känns som om han behärskar i prinicip alla snurrar han gör åt olika håll med nästan alla grabar som finns. I de flesta filmdelarna så brukar en viss grab ständigt återkomma på de flesta tricken (Tex truemute eller truetail) men i Håtveits delar är det olika trick och grabar nästan hela tiden. Sen har vi ju det här med rails, han kör alla rails med både vänster och höger fot fram i princip lika bra. Detta upp till svåraste handrailsen, dessutom med switch-ups.

TJ Schiller - Efter att ha sett några delar med honom från årets filmer så känns det som att han verkligen har utvecklat stilen sen typ "X - ten years" då han bara var en i mängden. Nu kör han otroligt stilfullt och riktigt smooth. Det ser verkligen lätt ut när han åker och flyter på något otroligt bra.

Tanner Rainville - Mästaren av flyt och smooth åkning enligt mig. Det är bara att kolla i "Shanghai six" eller "Yearbook" så förstår ni genast vad jag menar. Inte så mycket mer att säga faktiskt.

Candide Thovex - Candide är alltid Candide får man säga. Hoppar alltid störst av alla och hittar ofta på riktigt sjuka grejer. Exempelvis en cork 810 to rail helt klockrent, var nog även bland de första som voltade av ett rail.

Corey Vanular - Corey är en åkare som jag har lagt märke till på senare tid. Jag gillar verkligen hans stil och han är även riktigt grym på rails. Säger bara "Show n Prove" där han kör någon slags bio 810 till rail...

PK Hunder - PK = stil tycker jag. Kör alltid riktigt snyggt och avslappnat och alltid stil. dessutom är hans landningar underbara.

Rookie: Håller med Josslo om att Even Sigstad är riktigt grym. Om man ser en film där han är med i är det nästan omöjligt att se om hans rätta spinrotation är vänster eller höger. Det ser i princip likadant ut åt båda håll.

Tack för mig =)

Bäste Skidåkaren?
det finns ju bara tre riktigt stora inom sporten som har vunnit och bevisat att de kan åka allt och fortfarande är på topp:

-Jon Olsson
-Tanner Hall
-Candide Thovex

klart slut

Bäste Skidåkaren?
Janne Boklöv har ju faktiskt en helt egen stil, det tycker jag verkar rätt fräckt. Slå det me era Gurra Slalom och Kalle Freeride...

Bäste Skidåkaren?
Janne Boklöv är som du säger given i sammanhanget. Klar etta.

Ska man sen gå till kategorin friåkare så skulle jag säga Hugo Harrisson tror jag. Laddar helt sjukt. Droppar sjukt stort. Stompar allt.

Måste jag säga en jibber. Hmm.. Sarah Burke. Utviket i FHM guld värt. Skrivbordsunderlägg.

Bäste Skidåkaren?
Tj är en av de så klart men jag såg en kille på youtube:
alltså Steve Stepp som hade sjukt skön stil o han var stabil o skön...

Sen är han inte i klass med världsettorna men dock skööön stil...

Tillbaka
Topp