Bataleon Evil Twin, 157 eller 159W

PatricF

Ny medlem
Tjenare!

Jag har länge varit inne på att köpa en Bataleon Evil Twin. Jag hittade ett bra pris på en men det var bara en 157cm. Jag själv är runt 188cm med en skostorlek på runt 44. Jag chansar på att 157 är för litet för mig och att jag borde köra på 159W, eller vad säger ni? Skulle ens ett bar bindningar som är till för 43+ passa på den brädan eller det kommer sticka ut för mycket?

Tacksam för era synpunkter på det hela!

Tack,
-Patric

Beror väl lite på va du ska ha den till men eftersom du kollar på en Evil Twin gissar jag att du vill åka en del park och då säger jag 157 helt klart. 159W om du mest vill åka mycket puder och pist men annars 157. Den är midwide också, 255mm, perfekt för 44:or och inga problem med Large bindningar på den heller. Kör själv Union L/XL bindningar på en 154:a.

Tack för svaret!
Ja jag åker en del i park men jag åker ju såklart också i pisten ibland. Tack för du klargjorde det med bindningarna, jag var lite osäker på om dem skulle passa eller inte.
Jag tror jag testar med en 157:a då. Jag får väl ta och köpa en till bräda för off-pist och annat om jag tycker den är för liten :)

Tack,
-Patric

Jeg håber at det er i orden at jeg svarer på dansk.

Jeg er 188cm høj og Jeg kører selv på Bataleon Evil Twin og Funkink som begge er 157. De passer perfekt i længden til park og pist, men længden er også god nok til offpist. Personligt har jeg været mest glad for Funkink, da det er en smule blødere og fantastisk sjovt at køre på. Jeg fandt det faktisk på tilbud på den nye svenske webshop http://black-snow.se/121-bataleon-snowboard
Jeg bruger L/XL bindinger til en størrelse 45, og det er perfekt.

Ha en god dag :)

- Mads

Tillbaka
Topp