Bataleon - Evil Twin 159

Eizalajjza

Ny medlem
Bataleon - Evil Twin 159
Tjena, nu är det dags för nytt brädköp.

Jag har kollat runt lite vad som verkar lovande, och jag bara fastnade för en
Bataleon Evil Twin. Boardstore hade en 159a på rean (dock skulle en 155a sitta finare, eftersom jag är 178cm lång, men 159an borde fungera), 2695 kr går den på vilket är rimligt.

Nu är det bara bindningar som jag ska hitta. Burton känns mest lockande eftersom dom är snyggast imo, och bra lär dom också vara. Har även hört att fluxbindningar ska vara bra å sköna, men dom failar ju i "looks". Dock har deras Titan modell en grön färg lik 159ans Evil Twin, vilket skulle matcha riktigt bra, dock finns dessa inte i storlek på junk/boardstore.

Är även osäker på bindningstorlek, har 43-44 (44 på DC skor) i skostorlek, 27~ cm lång fot.
Burton har denna strorleksguide:
S= 3-8
M= 8-10
L= 10+

Bindningar som jag är intresserade av:

Burton Mission w08 Silver (finns i storlek L @ boardstore)
Burton Mission Doom Limited Edition w08 (finns i storlek M @ boardstore)

Eftersom M kanske blir för litet så måste jag gå L, jag vet inte riktigt, mina fötter blir inge större iaf. Jag kommer även stå utåtvinklat med båda fötterna eftersom jag åker mkt switch, vilket gör att brädans midja inte behöver vara så vid.

Undrar även om Burtons EST system bara funkar med deras ICS insättning, annars hade ett par Burton Cartel EST Limited Edition w08 passat bättre till Evil Twin tycker jag.

Tackar för synpunkter!

Bataleon - Evil Twin 159
Jag har storlek 43 på mina 32 boots och dom passar bra i mina burton cartel i strl M och det är fortfarande plats kvar. Ett par salomon f20 i strl 44 passar också. Så vore jag dig skulle jag sattsa på medium i fall du kör på burton. Jag köpten nämligen ett par mission i large först men jag fick lämna tillbaka dom för att även om inställningarna så det skulle passa så små skor som möjligt så gick det inte knäppa toe strapen för den satt löst. Skon var för liten alltså, och det var salomon f20 skon i storlek 44.

Burton cartel est bindingen har väll ingen "botten platta" till 4+4 system ? eller tänker jag fel nu. För har sett est bindingar löstagbar botten platta utan några skruvhål alls och sedan sitter dom på utsidan i stället ??

Hoppas det hjälper dig något / christian

Och lite dummt att försöka få en matchande binding i stället för en som passar jusst dig bättre !

Bataleon - Evil Twin 159
mja det kan kanske bli lite långt men det beror på hur du åker.. det kan alltså va nått positivt

angående bindningarna.. du ska ha strl L vilket märke du än köper.. sen är nog fluxbindningarna bättre osv än mission, dock så är det skönt att ha burtonbindningar då det finns reservdelar i princip ööööverallt, ifall något skulle hända

har ingen koll på vad som är special med est tyvärr.. går väl att ta reda på lite på burton.com antar jag?

Bataleon - Evil Twin 159
Burton EST och Cartel EST funkar bara till Burton brädor med ICS (en lång slider istället för hål). Plattan du får med får man med brädor med ICS för att kunna sätta vanliga Burton bindningar på en ICS bräda.

Och du borde nog välja bindningar efter bindningar, inte efter färg ^^

Bataleon - Evil Twin 159
snor tråden lite här för att själv få info, thiiihii :D

har jag fattat det här rätt?

ics brädor har en slide vilken man måste ha est bindningar till

det går att köra med vanliga burton-bindningar på ics brädor med den där plattan

est bindningar fungerar bara till ics brädor

alla rätt? =)

Bataleon - Evil Twin 159
Ok, men om man ska sikta mer åt prestanda hållet, vad rekommenderas då?

Jag har åkt i ungefär 5 år, så är inte direkt någon nybörjare.

Jag vill ha ett par sköna bindningar att leka runt med och så ska dom fungera bra i parken.

Bataleon - Evil Twin 159
Har kollat runt vad som finns på junkyard och boardstore i storlekar och i rimlig prisklass.

Boardstore:
Burton Mission w08 White/Gold 1195kr

Junkyard:
Flux "Super Emblem - Flannel" - H07 999kr
Flux "Stream SF - Rising sun" - H07 1399kr
Drake "Fifty - Black" - H07 899kr
Drake "DTM" - H07 999kr
Drake "Supersport" - H07 1199kr
Drake "Mentor" - H07 1399kr

Av dessa vilka tycker ni passar bäst ihop med en Bataleon Evil Twin 159a för att leka runt i backen? Jag är mest i parken och åker.

Bataleon - Evil Twin 159
Har kommit till 2 olika alternativ för bindningar nu

1. Union "Force - Orange" - H07
2. Rome The 390 Bindning w08 Green

Vilken ska jag välja!? ;D

btw så har jag köpt en 151a

Senast ändrad:
Bataleon - Evil Twin 159
08/09 evil twin är så dope snyggg! Och btw, kör på ett par burton mission, det blir perfa! Eller Någon av flux jibbindningar. Passa dig för för hårda bindningar till en så "mjuk" bräda som du förmodligen mest kommer jibba med, är man inte danny kass eller jeremy jones elelr nån annan sjuk snubbe som stompar allt o alla så vill man ha en förlåtande bindning som gerefter lite när du landar lite dåligt så att du har chans att reparera misstaget innan kraften överförs i brädan och du krashar :)

Bataleon - Evil Twin 159
Köp inte en bräda som du egentligen kan hantera lika bra som en 151a-155a, men visst tänk efter hur mycket i parken du hänger för om du uppskattar lite både och så ska den ju vara lite längre när man ska ta en sväng. Kolla lite till, tänk efter, fundera för det är värt det. Själv köpte jag en kortare än längre och betalade lite mer, det var det absolut värt!

Burton mission är att rekomendera, har aldrig varit så nöjd ..

p is

Tillbaka
Topp