haha ja klart du får plats med dina 43:or på en 252 midja...
Om du vill ha dom Bataleon designade så finns dom på www.boardstore.se
men annars är jo både blue-tomatoes o SP´s egna exakt likadana så välj dom du tycker är snyggast bara.. tycker faktiskt SP´s egna är snyggast i år...
Jag tror inte det är så mycket problem med Cartelbindningen längre, dom har nog fixat det mesta o om det skulle gå sönder så får man alltid en ny från Burton. Dom är bra på sånt.
Min kompis knäckte tre Burton brädor förra säsongen o fick en ny varje gång... (men hans Evil Twin har han inte lyckats knäcka än ;D )
om du funderar på Cartelen så åk in till Stadium med dina boots o testa hur dom passar med dina boots, salomon boots är ganska små i ytterskon så Large kan nog bli för stort så snarare Medium men testa får du se...
den där fluffiga plattan går bara att använda med Burton brädor som har tre skruv-hål.. för alla andra brädor får man en vanlig universal-plastplatta... dom vill såklart att man ska köra på en Burton med...
men jag kan inget annat än rekommerdera SP´s brotherhood/ The Allies dom är helt underbara! dom funkar överallt, bottenplattan är ganska styv men bakkappan mjukare i sidled, inte bakåt, för mer tweaky tweak.. o den där gummi-buffern gör att du aldrig behöver drå åt skruvarna mellan åken o brädans belag tackar nog också... o risken att brädan knäcks längs bindingens kant minskar nog också... hade en Salomon Prospect där översta belaget delaminerades längs kanten av mina Burton Mission...