Jag har två Bataleon och kan lugnt säga att dom är snabbare än vanliga snowboards, det säger ju sig självt om man tänker efter lite med tanke hur deras base är format...
läste också den där engelska tråden men den kan man knappast dra slutsatser ifrån... man kan inte jämföra en Goliath parkbräda med en freeride bräda som är 185 lång och har världens sintered base... ska man jämföra så ska jämföra rättvist...
sen handlar det mycket om belaget också... evil twin t.ex. har en extruded belag vilken lämpar sig bäst för en parkbräda då den är lättare att reparera men är däremot inte lika snabb som en sintered belag som du hittar på typ riot, jam o dom dyrare bataleon modellerna... den glider mycket bättre o absorberar wax mycket bättre men är svårare att laga..
Goliathen har en sintruded base, en blandning mellan extruded och sintered belag... och nej, den kan inte absorbera wax helt eftersom det inte är ett rent sintered belag.
men om du jämför en bataleon med en annan snowboard o båda har likadana belag så är alltid bataleons snabbare.... alla som har testat min bräda o folk jag känner som kör bataleon (en siffra som har ökat från 2 till 8 på ett år nu) säger detsamma...
förklaringen står på deras sida o borde vara lätt att förstå om man har varit med på fysik lektionerna i högstadiet...
så du kan vara lugn.. den kommer att vara tillräcklig snabb för dig...
annars får du ta o köpa en Bataleon Undisputed så finns det ingen som slår dig