bataleon-Loobster

streith

Medlem
bataleon-Loobster
Funderar på skaffa ny bräda till nästa säsong och är grymt nöjd med min bataleon whatever förutom att belaget verkar lätt att slita ut?
Tittar på Goliath brädan 156 eller 158.
Någon som känt om det skiljer mycket i hårdhet mellan What-Goliath?
Är det samma bräda som Loobsters frestyle? och kapar loobster ner sin nos o tail för att få kortare brädor då deras 156 har samma dimmensioner som bataleons 158?
/S

bataleon-Loobster
Lobster freestyle är en lite styvare ET, annars samma bräda.

Har varken provat What eller Goliath men har ju både funkink och airobic samt provat ET'n
Jämför man då hur Funkinken beter sig i jämförelse med Airobicen och sen tänker samma på ET / whatever så blir det rätt stor skillnad :)

Ang. Blunt nos/tail så är det så på alla nya Bataleon / Lobster brädor så ingen skillnad där om du jämför

bataleon-Loobster
Ett alternativ till goliathen är ju Omni :)

Lite mer directional samt alternativet till setback gör den sjukt intressant för mig men tror den blir för hård för mina 67kg :(

bataleon-Loobster
Ja kollat lite på Jam o omni men provat en Jam o tyckte inte om freeride tbt. Upplevde den lite mycket tbt om du förstår vad jag menar. Va inne på att köpa storleken större i goliath 158 men tvekar av samma anledning som du. Blir nog för hård för (72kg). Det va då jag såg att loobster FS va kortare o hade samma dimension.
Som sagt nöjd med WHatever men den har både blivit dålig i belag o väldigt mjuk.
Vet att det kör båda kapad nos men loobsters brädor sett så sjukt låga ut det jag sett.
Får se vad jag får tag på till nästa säsong.

Snödjup

Tillbaka
Topp