Bättre parkåkning och djupare puder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jjoohan

Ny medlem
Hej all skidåkare...jag är sorry men ni måste också börja inse snart att er sport är på väg att dö ut och övertas av blades (eller snowblades om man ska förtydliga det) Blades är det roligaste och bästa som har hänt skidåkningen sen valla kom. Fler och fler åker blades varje vinter och vem vill åka runt på långa skidor när man kan åka och tricka i Halfpipes och hopp, carva med händerna djupt ner i marken osv...? Inte många snart tror jag. Släng dina gamla trista skidor och köp lite mer åkglädje.....du kommer aldrig att börja med skidor igen.....

/Snowblader

tycker jag känner igen texten. Tror han har kopierat den från ett annat inlägg för länge sen.

haha vilken jävla sopa!!!
det blir bara mindre och mindre bladare ju mer tiden går haha, jag har till och med ett test som bevisar det din jävla sopa. och det är sant Szick - O texten är kopierad haha
stackars grabb

Har en kompis som påstod att han kunde åka bra med sina snowblades i djupsnön.. fick sen aldrig se det, för att han behövde "värma upp" först.. i en vecka.

Lysande ironi!

men ja känner ändå lite olust i magen när ja läser de här :S

Folk som skriver som ovan och liknande är ju bara små glin som inte vågat testa på att åka riktigt, det är ju någon fluga som dom tycker är "hippt" skidåkning är, har alltid varit och kommar förbli störst bäst och vackrast.

ni vet inte vad ni snackar om, med blades är det till exmeple lättare och snyggare att trixa i bigjumps halfpips och andra coola hopp, och i offpisten funkar dom perfekt, åkte pudersnö i lindvallen förra veckan

victorblomqvist: dom bevisen skulle jag gärna vilja ha för jag själv tycker att snowblaeds blir både vanligare och coolare för varje gång ajg åker på dom

/snowblader

haha, sist jag såg non i pudret med blades var när en dansk (med stavar) kom i full ut ur pisten har stog på näsan direkt. Dom som åker puder på riktigt har 2,20 långa skidor p g a att dom är mer bärande än en vanligt pist carv, å i ditt fal en 40 cm lång (ska man kalla det skidor).

jag menar finns det nåt coolare än ett par blades? är ju som att åka skriskor på snö!

Föressten är det nån som vill köpa min 240? den har plych inredning och har 340 wunderbaums! (koskiten luktar inte längre) vid snabb affär slänger jag med ett par fina svart/vit rutiga träskor! och vid ännu snabbare affär får du mina gaamla skidor då jag köpt bladez!

har förresten också sett statestik över att intresset för blades minskar i Norden.

Min gud! Är det ironi eller va e det? Jag tycker att snowblades aKa Gayblades är det mest misslyckade som någonsin har gjorts. Det är till får sånna som inte har lärt sig att åka skidor och glider runt och tror att 360 är ett jätte svårt trick att utföra med skidor som är lika stora som min fot. Ja jag har provat snowblades en gång det får va bra, skulle aldrig lägga ner pengar på sådant skit de e ju bara att sätta lite tejp på pjäxan och åka. Men ja skulle lätt kunna ha dom som skydd till pjäxorna när jag går på asfalt. De var allt jag ville säga...

Snälla, om ni nu måste rota i gammalt material, diskutera åtminstone i en av 2034723084 redan existerande trådar i ämnet.

Dessutom är inlägget en exakt kopia på ett tidigare, sådant är ALDRIG okej att göra.

Jag låser tråden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp