Beaställa snowbord grejer från usa !

www.eternalsnow.com den är bra beror fårstås vad du är ute efter för bindningar
www.boardparadise.com

www.bcstore.com är bra.. var å prata med tullverket idag.. man måste betala 25 % moms å ibland 12 % inportskatt om man har otur..! suger det..

åsså frå de inte sälja Burton grejjer till Europa nånstans från USA..

så jag fick köpa mina burtongrejjer från tyskland å österrike..

mysko.. eller ?

Skatt :/ men men
Jag snackade med en arbetskamrat som beställt en massa golf klubbor, och när man beställer från USA så skall man deklarera vad inehållet är värt för tullverket skall veta och dra skatt på det. Men han snackade med dom som skicka klubborna, så dom skrev att klubborna var värda 100 $ istället för 500$ som han betalade.....

Skall du beställa bräda från usa så skaffa en kontakt där (ut och chatta på nätet) så beställer du grejerna dit och kontakten skickar brädan och skriver HAPPY BIRTHDAY på paketen så att det syns!!!!!!!!

Lycka till!!!!!

pinn,

Det handlar om att Burton inte vill konkurrera med sig själva. Även om man betalar tull och moms så blir det förmodligen billigare att köpa en Burton från USA (i alla fall än i Sverige) och därför försöker Burton se till att så inte sker. Om alla började göra så skulle de europeiska generalagenterna inte bli så glada.

Jag har iofs svårt att tro att vår svenska generalagent tycker att det är så särskilt kul när folk beställer sina Burton från andra EU land heller. De kanske skulle sänka sina priser??

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp