Jag har också problem med bred fot. Mitt problem är att jag är ordentligt plattfot och foten blir riktigt bred när den är belastad. Den är ca 110mm framtill och min fot är ca 265-270mm långa.
Jag har hyrt en Rossingnol Evo70 (str 27,5) som har läst 104mm. Jag upplever att den trycker på utsidan vid belastning, har inte hunnit åka än men jag känner ju bara genom att ha den på mig att det förmodligen inte kommer vara skönt efter lite tid i backen. Jag valde denna pjäxa då det var den bredaste dom hade att erbjuda. Men jag vill ha en styvare pjäxa, runt flex100 med minst 105mm i läst.
När det gäller sulor, finns det speciella till pjäxor? Nu tror jag inte det kommer hjälpa mig, då jag har samma problem i skridskor och där hjälper då inte sulor. Där har jag testat mig fram till förbannelse.
Så, någon som kan tipsa om en pjäxa som är minst 105mm (finns 110mm) och har flex100. Helst ska dom inte kosta mer än 2500-3500kr. Men visst, om enda möjligheten att hitta en pjäxa som sitter bra och är skön att lägga ut mer så må det vara så.
Edit: Har sökt lite på onlinebutiker, men det är inte alla som skriver ut lästen. Och det är lite störande när de skriver "Läst: Bred". Var börjar deras definition av en bred läst? Vid 100? Ja, hur långt är ett snöre?