Behöver hjälp med ett mountainbike köp

jri87

Ny medlem
Hej

Igår var jag hemma hos en kompis och prov cyklade hans nya mountainbike en Commencal Normal Disc
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=9468

Har nu blivit helt såld på den! blev så förvånad hur "lätt" det var att cykla på den, den väger väldigt lite så det var inte alls ansträngande att cykla på den och det var det jag tyckte var så bra. Mina tidigare erfarenheter av att cykla är att man blir helt slut på engång för det har varit så "tungt" att ta sig fram.

Men jag har inte råd att lägga ut dom pengarna på en cykel tyvär så jag undrar om det är någon som vet om man kan få tag på en sån för kanske 1500 eller om det överhuvud taget går att få tag på något likande för 1500? (han köpte den på resa för 3000kr)

Jag vill altså ha en cykel som är "lätt" att cykla på och jag tycker om att cykla i skogen

MVH Jimmy

För 1500 får man ja knappt en dampirra för. Spar mer pengar:)

Hehehe nej det är nog så. Kan ni rekomendera någon billig da?:) som ni tycker är billigt

Senast ändrad:
jag har en stumpjumper 05 fast den är utagen 07 och min gaffle blev stulen och fram hjul med broms så jag fick nya bromsar juscy five och en reba race 100mm slag och nykedja kasset och ett mavic cross ride det jag recomender att man gör på den e att köpa ett sont bak hjul oxo du kan få den för 15k

edit råka kolla fel på priset :S det var där för jag blev så förvånad när alla sa spara mer :S

Senast ändrad:
Jag blev förvånad när jag såg hur dyrt det var med cyklar hade inte dom priserna i huvet så det var därför jag trodde man kunde få en helt okej MTB för 1500kr, men har förstått att det inte är så:(

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp