Behöver hjälp med lite ebaY-Inforamtion

Perkal

Ny medlem
Tjenare. Nu är det så att jag är lite av ett NHL freak och har tänkt mig att göra mig en egen "Lag" Jacka, typ en college jacka fast med Flordia Panthers patches:).
Har hittat ett par patches som jag är riktigt intresserad av att stryka eller sy på en ny jacka!

Men det jag skulle behöva är information om hur det går till att beställa hem dom här Patcheserna. Tullen brukar ju ta avgifter för större paket när man tex beställer in skidor osv. Men hur gäller det med dom här ynka pactheserna? Dom är ju trots allt inte mer än 21x21 cm och väger inget! Sedan vad tror ni att frakten för dem skulle bli? Det är från Kanada och Staterna jag tänker beställa dem ifrån om jag nu gör det! Kommer beställa in ett dussin patches, vad tror ni priest skulle hamna på totalt för frakten? Patcheserna kommer kosta runt 500-600 kr totalt.

Så här ser en av de patches jag vill ha ut

Detta är Jackan jag tänkt köpa till. Kanske blir lite mörkare röd färg eller blå är inte riktigt säker.

Så för er andra sportfantaster tipsar jag om er att göra detta också:).

Tack på förhand / Per

du får helt enkelt fråga säljaren om fraktkostnaden. usa är trots allt ett stort land och det kostar olika mycket från olika delar av landet.
det är förstås mindre risk att tullen kollar ditt kolli om det är väldigt litet, men den risken bör inte uteslutas. vet inte heller vad det rubriceras som, 'textilier' möjligen. vet dock inte tullsatsen på såna varor. däremot är det ju 25% moms också.
du kan fråga säljaren om han/hon kan markera som gåva, men uppmärksamma att detta är olagligt om det inte verkligen är en gåva, och kan komma att spåras senare.

Lee-nus sa:
du får helt enkelt fråga säljaren om fraktkostnaden. usa är trots allt ett stort land och det kostar olika mycket från olika delar av landet.
det är förstås mindre risk att tullen kollar ditt kolli om det är väldigt litet, men den risken bör inte uteslutas. vet inte heller vad det rubriceras som, 'textilier' möjligen. vet dock inte tullsatsen på såna varor. däremot är det ju 25% moms också.
du kan fråga säljaren om han/hon kan markera som gåva, men uppmärksamma att detta är olagligt om det inte verkligen är en gåva, och kan komma att spåras senare.
Ok, men har du någon erfarenhet av att handla från ebayare? Kommer nog att betala de 25% på momsen!

Kinkan sa:
awesome att du håller på Florida :D
Klart sol och hockey på samma ställe>:). Zednik och Horton är kungar! Hela laget spelar så jävla grym hockey!

Jag har handlat på ebay många gånger, oftast skickar dom som privat personer eftersom det sällan är någon riktig affär, och är det det så be dom skicka som gåva. Har aldrig fått tull från ebay, beställt 3 gånger.

Pizzaaugust sa:
Jag har handlat på ebay många gånger, oftast skickar dom som privat personer eftersom det sällan är någon riktig affär, och är det det så be dom skicka som gåva. Har aldrig fått tull från ebay, beställt 3 gånger.
Okej. Vad är det du har beställt hem för något? För det jag vill ha är små patches så det borde vara lungt va? Sedan vad kostade frakten för dig?

jag köpte ett par basketskor från ebay, från usa, och jag bad bara säljaren att märka paketet som "gift" så slipper man tullen. Sen så vart frakten 30 dollar.

Jag har också beställt en toronto raptors (NBA) uppvärmnings jacka från england, det vart 13 pund i frakt.

Tillbaka
Topp