Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo det förstår jag såklart, en var är mitten på skidan. Var bruakr man montera om man säger mittmonterat.Schulle sa:Skidans egentligen mitt ska ju vara där pjäxans mitt kommer att vara, iallafall om du ska mittmonterat
/Schulle
Men var väljer folk att montera, så menade jag, vad är bäst? längden delat med 2 eller balanspunkten på fingret?Schulle sa:Antingen kan du ju väga skidan på fingret, för att hitta tyngdpunkten(Mittpunkten). Eller så mäter du skidan och delar det på 2
/Schulle
Har den 3cm bakom "grafikens" center!Mannen-som-surfar sa:Varför skall du mittmontera? Bara för att alla andra har det? För att det är lättare att åka baklänges? Efter dina övriga inlägg så tycker jag att du skall montera efter strecken på skidan.
Akta dig noga för att använda dig av shulles första tips! är skidan inte helt symetrisk kommer du att hitta balanspunkten framför skidans egentliga mitt (tip är större än tail ergo den väger mer). gå efter monteringspunkten tycket jag, du ligger ju redan 3 cm bakom monteringspunkten, om den sen är true center spelar mindre roll, det blir skillnad i alla fall.Schulle sa:Antingen kan du ju väga skidan på fingret, för att hitta tyngdpunkten(Mittpunkten). Eller så mäter du skidan och delar det på 2
/Schulle
Jag vet jag har ingen koll, JAg har alltid hyrt skidor förr och bara kört utan att bry mig om vad jag fått! Nu har jag blivit äldre och måste betla för mig själv mm vilketesulterar i att jag vill ta reda på lite innan jag gör mina val..Mannen-som-surfar sa:Som sagt... du har ingen koll.
På EP Pro så är den så gott som mittmonterad och om du monterar fram den så kan du verkligen inte åka puder.
Varför skulle den bli lekigare om du mittmonterar den?
Mät din skida då och titta hur långt bakom mitten ditt streck sitter så får du se sedan.
Ja det har du rätt i tack! Nä framför "mitten" vill man ju inte komma! tack!bjanne sa:Akta dig noga för att använda dig av shulles första tips! är skidan inte helt symetrisk kommer du att hitta balanspunkten framför skidans egentliga mitt (tip är större än tail ergo den väger mer). gå efter monteringspunkten tycket jag, du ligger ju redan 3 cm bakom monteringspunkten, om den sen är true center spelar mindre roll, det blir skillnad i alla fall.Schulle sa:Antingen kan du ju väga skidan på fingret, för att hitta tyngdpunkten(Mittpunkten). Eller så mäter du skidan och delar det på 2
/Schulle
Nja Armada JJ har tyngre tail....bjanne sa:Akta dig noga för att använda dig av shulles första tips! är skidan inte helt symetrisk kommer du att hitta balanspunkten framför skidans egentliga mitt (tip är större än tail ergo den väger mer). gå efter monteringspunkten tycket jag, du ligger ju redan 3 cm bakom monteringspunkten, om den sen är true center spelar mindre roll, det blir skillnad i alla fall.Schulle sa:Antingen kan du ju väga skidan på fingret, för att hitta tyngdpunkten(Mittpunkten). Eller så mäter du skidan och delar det på 2
/Schulle
Sorry bjanne! Det tänkte jag inte påbjanne sa:Akta dig noga för att använda dig av shulles första tips! är skidan inte helt symetrisk kommer du att hitta balanspunkten framför skidans egentliga mitt (tip är större än tail ergo den väger mer). gå efter monteringspunkten tycket jag, du ligger ju redan 3 cm bakom monteringspunkten, om den sen är true center spelar mindre roll, det blir skillnad i alla fall.Schulle sa:Antingen kan du ju väga skidan på fingret, för att hitta tyngdpunkten(Mittpunkten). Eller så mäter du skidan och delar det på 2
/Schulle
3cm gör ingen skillnad alls men stor skillnad i åkningen.Teufel sa:Hur mycket tror ni mina -3cm från ("grafiken på skidans mittpunkt/strecket") på verkar skidans egenskaper i luften vid spinn?
för nu börjar jag ju tveka om jag bör flytta fram bindingarna ca 3cm?