Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Flyg till Ålesund och buss därifrån till Stranda.Går det ens att ta sig till Stranda utan bil…?
(Jo, vissa år går det nattbus från Sthlm och det går kanske att flyga till Molde och tråckla sig fram)
Varför? Så tråkig terräng att det bara är värt det om det dumpat?Ett tips för stranda resan är att vara flexibel och åka utifrån väderprognosen![]()
nä, men har man otur kan nederbörden komma som regn..(vid lågtryck från syd/väst)Varför? Så tråkig terräng att det bara är värt det om det dumpat?![]()
Jag gillar Stranda men att ens nämna det i samma andetag som Japan är lite… överdrivet. Mycket mer snö, massor med olika skidorter, grym skogsåkning, världens bästa mat och fantastiska kulturella upplevelser. Norsk mat är ju snudd på ett hån…vem behöver Japan när vi har ett sånt grannland?!
Jämförelsen är säkert lite överdrivenJag gillar Stranda men att ens nämna det i samma andetag som Japan är lite… överdrivet. Mycket mer snö, massor med olika skidorter, grym skogsåkning, världens bästa mat och fantastiska kulturella upplevelser. Norsk mat är ju snudd på ett hån…
Med det sagt har jag haft grym åkning på både Strandafjellet och Fjellsætra och kan bara rekommendera bägge ställena. Väl värda en resa. Och då har vi inte ens börjat prata om turmöjligheterna i Sunnmørsalpane.
Jag gillar Stranda men att ens nämna det i samma andetag som Japan är lite… överdrivet. Mycket mer snö, massor med olika skidorter, grym skogsåkning, världens bästa mat och fantastiska kulturella upplevelser. Norsk mat är ju snudd på ett hån…
Med det sagt har jag haft grym åkning på både Strandafjellet och Fjellsætra och kan bara rekommendera bägge ställena. Väl värda en resa. Och då har vi inte ens börjat prata om turmöjligheterna i Sunnmørsalpane.