Behöver några tips om Åre

• Trådstartare Trådstartare Nia
  • Start datum Start datum

Nia

Ny medlem
Vi ska praktisera i Åre by i 6 veckor. Nån som kan tipsa om detta ?
1. Funkar det att bo i Duved ? Går det bussar eller annat både dagar o kvällar ? Vad kostar det att åka emellan ?
2. Hur löser man det med liftkort om man ska vara där i 6 veckor men inte åka i backarna alla dagar ? Det blir dyrt att lösa 6 vecko-kort...
3. Samma sak med skidor/bräda. Vilket är det billigaste o enklaste sättet om man bara ska åka några dar i veckan ?
3. Tips på boende i Åre by v.12-17, 2 rökfria tjejer ?

Tjena! jag ska försöka svara på era frågor så gott det går...
1. JA det funkar utmärkt att bo i Duved. Dessutom är det billigare än att bo i Åre. Skidbussarna går regelbundet och är gratis om ni har liftkort. har ni inte liftkort så kan man köpa busskort för 200kr/vecka.
och när inte bussarna går så kan man alltid ställa sig på E22 och lifta, får väl stå med tummen i vädret i nån kvart kanske men alltid kommer det nån som stannar för en.
2. Jag skulle nog satsa på Säsongskort för 3600kr. det är mycket pengar men åker ni mer än 11 dagar så har ni tjänat in de pengarna. plus att ni då får tillgång till skidbussarna.
3. man kan ju alltid gå till hannsons eller till någon annan som säljer skidpor och säja att man ska provåka:) nej vars men köp! eller låna av nån vän.
Mer än så kan jag inte hjäklpa er... ta hand om er.

ang. punkt nr.3 sätt upp en "Köpes" lapp på Sport och Ica ang. brädor/skidor så borde ni hitta vettiga grejer till någorlunda pris.. köps och säljs en hel del beg. utrustning där på vintrarna. Annars kan Mountain recycle vara värt ett besök, beg. kläder och hardware till rätt rimliga pengar.

he he det kan ju bli lite svårt att ställa sig på E22 och lifta ända till Åre, det märsks att jag varit hemma i Norrköping ett tag, E14 menar jag ju, eller heter det så?

Tillbaka
Topp