Behöver ny BRA bindning NU!

Nosskire

Medlem
Då min far krashade i åre och förstörde sin bindning, han kollade upp bidningen först nu, (han böjde hela bindningen :|) så behöver han en ny bindning!

Han är en bra åkare och åker rätt aggresivt. Oftast ligger han och karvar i pisten då det inte är puder men han åker även mycket seriös offpist med helikopterlyft etc.

Brädan han åker på just nu är en Custom 158.
Bindningen han söker är antingne en P2 eller en Cartel. men vi hittar inte dessa någonstans!

Gärna så får det vara vår rea :) T.ex på boardstore har de denna Drake bindning.Drake Podium -06 , Den verkar rätt okej! Någon som vet var han får tag i en bra bindning snabbt?

Vi åker om exakt en vecka!

Åker han freeride är det inte en P1 han ska ha utan en P1 Carbon han ska ha, jag kan bara rekomendera den bindningen, grymt skön, styv och ett jäkla driv i. En vanlig P1a är för mjuk skulle jag säga om man är en aggressiv freeridare.
Har han inte de pengarna att lägga ner eller inte hittar den bindningen så kolla på Cartel, mjukare men inte lika mjuk bakkappa som vanliga P1.

Men som sagt kan jag bara rekomendera P1 Carbon, suverän bindning!

P1 carbon finns att köpa på OneOff. http://www.oneoff.se/store/product.asp?product_id=1111&brand_id=62&pc_id=23

Mjo, han har pengar men tror han inte är så taggad på att lägga ut 3 k på ett par bindningar. Och det var P1 carbon jag tänkte på ;)

Inga som har vårrea på bindningar som har en del kvar?

Nej visst är de dyra, men faktiskt, kör man riktigt hårt i pist och offpist så är det värt att sattsa på ett par riktigt bra bindningar. Jag som är fattig student tycker ändå att det var helt värt att snåla ihop pengar för ett par sådana bindningar, man får igen det på berget, ett helt annat driv och stabilitet på skäret än med ett par "feestyligare" bindningar.
Tyvärr är det ju så att ett par rediga freeridebindningar är klart dyrare än mjuka bindningar...

Jo, men jag är lite sur för att t.ex boardstore hade 50% på bla cartel bindningen... Synd att vi missade det!
Köpte bla ett par lexa till filckan där då...

Eventuellt lånar han ett par cartel från min kompis och så köper han ett par bindningar i usa senare i år...

Okej jo sådant är alltid surt. Ja ska han inte åka mer mellan det så är det ju bara att låna ett par och köpa nya i US för att få ett bättre pris.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp