Behöver snabb hjälp om twintip skidor!

Borjee

Ny medlem
Hej !
Jag har tänkt att köpa nya skidor och jag undrar såklart vilka, jag är ute efter en allroundskida som funkar i parken men även bra i pisten. Jag har kollat lite på völkl ledge men jag undrar, funkar en sådan skida i pisten eller funkar den bara i parken??
Jag uppskattar snabba svar eftersom det börjar bli ont om tid med köpet.

Mvh erik

Senast ändrad:
Tjenare! jag har inte testat ledgen men jag har sökt samma skida som dig! Jag Gjorde en tråd här i forumet och de flesta tyckte att jag skulle köra på Salomon 2012, så jag köpte ett par med Salomon STH 16 och blev väldigt bra överraskad över hur de presterade! Jag Har som sagt inte testat ledgen men 2012 fungerar över HELA berget! Puder,pist,park,BC ! Rekomenderas starkt till exakt det du skrev att du skulle ha dom till!

Är också på jakt efter en skida som klarar både pist och park bra (om det finns), då jag främst tidigare kört pist men nu även vill börja nöta park.

orangewille sa:
.. de flesta tyckte att jag skulle köra på Salomon 2012, så jag köpte ett par med Salomon STH 16 och blev väldigt bra överraskad över hur de presterade!..
Fråga: Har skidan inget modellnamn, eller heter modellen verkligen 2012 (No pun intended)..?

Helt plötsligt gick det upp för mig vad twintip är, och varför jag inte kan åka baklänges på de carvingskidor jag haft på mig hittills, trots att alla andra tyckts kunna det....

Oh the shame!

Tillbaka
Topp