benbrott

pudret

Ny medlem
benbrott
Gissa om jag är sne nu...
Var uppe i sälen och åkte lite bräda.. hade kommit för lite puder för att man skulle kunna åka utanför pisterna så istället gasade man på rätt ordentligt. Bara det att i slutet av backen så har nån tokjävel grävt en grop mitt i pisten, halvmeter djup och nån dryg meter bred/lång. Jisses, försökte styra undan men föret var för hårt så brädan fick inget grepp så slutade med luftfärd på sådär 7-8meter (gasade på rätt bra som sagt), och en fin landning rakt på tummen.
ryggskena, hjälm och vristskydd hjälpte inte mycket där, fick konstaterat att tummen var av och en fin gipsskena till armbågen. så resten av veckan (detta hände sjätte åket) när polarna var och yrde runt i backarna fick man sitta vackert hemma och dega :/

Nåväl, vad som gör mig riktigt grinig nu, två veckor senare, är att sköterskan i sälen gipsat skiten fel så nu måste en kirurg gå in och slita sönder hela tummen igen och lägga det rätt, och jag blir sittande med högern i gips ytterligare en månad! vilket innebär att jag kommer missa de två veckorna som var inplanerade i hemsedal med.. lid med mig!

Jag som bara ville piska lite fint puder :(

Senast ändrad:
benbrott
men du kan väl åka snowboard endå? skulle jag gjort.. tummen är väl de minst viktiga när man åker bräda?

hursomhels jävligt klantigt av sjuksköterskan.. kräv pengar!!

benbrott
jag skadade tummen igår, får fett ont när jag rör den men jag åker ändå

dock var det nog absolut inte lika allvarligt som för dig, jag har inte varit på sjukhus

men man använder ju inte tummen så mycket när man åker snowboard, så du kan väl åka iaf?

benbrott
ville åka, men de båda läkarna avrådde mig väldigt kraftigt från det, just ifall jag skulle trilla och krossa tummen ännu mera. tummen är trots allt rätt viktig i vardagen, speciellt den högra när man är högerhänt.. så blev till att supa rätt ordentligt istället :)

bortsett från det lyckades jag inte få på mig någon handske eftersom gipset var rätt enormt stort.

benbrott
jag har också haft en sån där riktig jävla smärta i tummen. Första gången jag provade 360 för 3 år sen. Fast jag sket i det o åkte ändå. Man är ju en hårding ^^

benbrott
du har brutit tummen, inte benet. kör på nåt skydd eller nåt... förstår att du är sur men du kan ju fortfarande åka förmodligen.

Tillbaka
Topp