Bert Karlsson och fildelning!

• Trådstartare Trådstartare felixlind
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

felixlind

Guest
Vet inte hur många av er som såg debatten med Bert för ganska länge sedan men hittade nu programmet och det hela är så sjukt att ni bara måste ta del av det.

Det är Bert, en kärring och Herngren som hoppar på en av killarna bakom TPB. Spola fram 17min in i debatten, det är då Tobias från TPB kommer in och får sig rejäla ord att handskas med :)
Herngren goes crazy!!!

Länk: http://vod.mtgnewmedia.se/TV8Dokumentar/Bert/bert_202.wmv

(uttala er inte nu innan ni sett filmen, den är sjuuuk!)

Senast ändrad:
hahahahah herngren kan inte acceptera hans svar på frågorna ;)

Senast ändrad:
Herngren kan inte acceptera andra folks åsikter!.. han lyssnar ju itne ens på vad killen har o säga!... bara drar massa dåliga argument!

GO GO GO GO Herngren !!!!

Haha Tobias vart råå piskad hehe :P

//Sim

å bert är lika rund och go som vanligt..

kul att se felix bara köra över den stackars killen

HAha jag kollade bara på debatten efter 17 minuter, satan så kul den va :D

EDIT: För övrigt tror jag inte att dom kan göra nåt åt det, om dom ska gripa alla som delar ut filer tror jag hälften av sveriges befolkning skulle vara poliser.

Senast ändrad:
"När man snor något försvinner det, kopierar man dubbleras det" Klockrent!
Och när han säger att han är elektriker, felix blir helt stum :D

felix är en dum jävel, träffade honom i tandådalen. var riktigt nära att kasta en köttbulle på honom.

han skulle hållt sig till dan bäckman.

Kan de inte debattera i normal ton, tycker det är så jävla osjysst att bara hoppa nån sådär. Sen är ju inte Bert Karlsson direkt rätt person att kritisera sverigedemokratens inblandning, han är ju en jävla rasse själv.

Bland de mest partiska program jag sett. Och med världens dummaste sidekick dessutom.

Senast ändrad:
undra vad tv8 tänkte när dom kom på iden till den har showen.

eeh vi tar en riktigt fet kille som är helt crazy, sedan tar vi in en dum brud som sitter och skrattar åt fettots skämt. sedan några gäster som börjar gå ner sig

playback på muppen i gult med

Senast ändrad:
fyfan, om jag varit där hade jag slagit felix sönder och samman. Äckligare människa får man ju leta efter, han sitter och anklagar tobias för att vara rasist för att tpb fick pengar från samma snubbe som svergedemokratera fått pengar från, eller har jag fel?

aVillberg sa:
felixlind sa:
felix blev ganska ägd där.
dom hade ju hittat en av piratbyråns lokaler en gång i sverige och tog allt material, men 2 dagar senare var sidan uppe igen, det går inte o få tag på alla som är fildelare.
säger detsamma go piratbyrån:)
hittat och hittat, dom vet mycket väl vart dom är. men dom hittar inget av värde i deras servrar endå.

det var ett pinsamt tillsag mot tpb som grisen,ajna,polisen gjorde

Hårda ord.

Synd bara att det är ca 5-6 pers som argumenterar mot fildelning mot 1 person som argumenterar för, känns som dom vinklat det "lite" åt ett visst håll.

Dom har rätt bra argument mot fildelning men som Sverige ser ut idag msåte dom inse att dom inte kan stoppa det!!
I denna debatt är jag på Tobias sida, så länge en film eller skiva kostar 200 kr kommer dom inte komma någon vart, många filmstjärnor & musiker idag har faktiskt en HEL del pengar.

Senast ändrad:
Haha. Ja det var ju en jävla nyanserad debatt.

aVillberg sa:
felixlind sa:
felix blev ganska ägd där.
dom hade ju hittat en av piratbyråns lokaler en gång i sverige och tog allt material, men 2 dagar senare var sidan uppe igen, det går inte o få tag på alla som är fildelare.
säger detsamma go piratbyrån:)
Dom har nu enligt lagen ingen rätt då TPB bara är en sökmotor, för övrigt har dom sina servrar utomlands nu tror jag.
för övrigt är det idag inte heller tillåtet att spåra folk genom IP om inte det potensiella straffet överstiger 2 år.

Sjogras sa:
fyfan, om jag varit där hade jag slagit felix sönder och samman. Äckligare människa får man ju leta efter, han sitter och anklagar tobias för att vara rasist för att tpb fick pengar från samma snubbe som svergedemokratera fått pengar från, eller har jag fel?
Stämmer, samtidigt sitter han och håller med Bert som tidigare varit med och startat upp och varit med i ett främlingsfientligt parti.

Dahh, fett old. Såg den för flera timmar sen juee!!!111

Men nu när min tid i rampljuset är slut så tänkte jag säga att innan jag såg filmen så trodde jag att Dan...Felix Herngren var en snäll man.

Senast redigerad av en moderator:
Det måste ju vara ett av de sämsta debattprogram som gjorts! Vad gör hon där?

Hahah Hernegren kan inte fatta att det finns folk som har andra åsikter än han :P

Och dom där artisterna som gnällde om att dom inte fick några pengar pga fildelninge, dom skulle få ännu mindre pengar om fildelning inte fanns eftersom att ingen skulle veta om dom. Och så är det med många artister, dom skulle inte finnas om det inte vore för fildelningen. Som basshunter tex, han satt bara hemma och gjorde lite musik och skickade runt till olika webbradior osv så började folk ladda hem och sprida hans låtar så han blev känd. Utan fildelning skulle han vara en fis i rymden.

argumenten som felix kommer med tycker jag personligen låter mycket konstigt och tobias eller vad han nu hette tycker jag har rätt i det mesta iaf =)

Precis innan debatten så äre ju artister och regissörer som uttalar sig som är positiva till fildelning.

hahahahahahahahahahahaha Den var najjs :D

Sjogras sa:
DanneK sa:
Creds till tobias som stod på sig^^
stod på sig? Vad jag märkte satt han mest och mumlade... Tobias kom inte med ett enda bra argument?
Ja inte många men han fick inte heller chans att tala då Felix malde på och avbröt honom hela tiden, sen tycker inte heller att härleda det tills nazism och kvinnomisshandel är så bra argument heller.

jävla skön debattledare som öppet förnedrar den försynte fildelaren. bert är en fin man.

CrashX sa:
Sjogras sa:
DanneK sa:
stod på sig? Vad jag märkte satt han mest och mumlade... Tobias kom inte med ett enda bra argument?
Ja inte många men han fick inte heller chans att tala då Felix malde på och avbröt honom hela tiden, sen tycker inte heller att härleda det tills nazism och kvinnomisshandel är så bra argument heller.
sant, felix var asäcklig, fattar inte hur han kunde gå in på nazism och grejer...

Sjogras sa:
DanneK sa:
Tobias hade väl inget dåligt argument? Dom andra ville ju prata om det var rätt eller fel, men Tobias har ju fattat att även om det är fel så kommer folk att fildela. Och som CrashX säger, han fick ju aldrig prata klart. Han hann bara säga att han inte brydde sig om det var rätt eller fel innan dom avbröt honom.

Debatt ämnet är helt okej tycker jag, mycket vanlig fråga i dagsläget. Men hur i helvete kan de ha en programledare som beter sig på detta viset, dessutom så sitter även felix där och börjar dra in andra saker och nedvärdera Tobias. jag kan inte förstå hur TV8 kan tillåta en sådan programledare och en gäst som Felix att de kan hålla på så som de gjorde. Dessutom så ska en programledare vara neutral ifall de håller i en debatt. Programledaren får så klart ställa frågor, men han får inte uttrycka sig själv inom området.

Jaaa... Herngren verkar ju inte kunna debattera... mera döma innan han hört ngt.... jämföra fildelning med kvinnomisshandel och döma tobias till nazist utan grund... vilket skämt!

Och så hade vi dom inte så partiska icke fildelarna (4 st) mot en fildelare.... jisses.

De här med skivbolagens argumänt tycker jag e rent fucked up. Du kan inte göra någonting med musiken mer än lyssna på den för dom. Förut hade jag o några vänner en Myspace sida där vi hade lagt upp en del extreme sport filmer som vi hade gjort tex några snowboard, motocross, skateboard, bilar osv osv, med lite musik som bakgrund. Hela sidan blev nerlagd på grund av att vi hade inte ägande rätten till musik låtarna i filmerna. EVA records försökte stämma oss för detta men de blev nerlagt på grund av att vi argumenterade imot om att vi inte tjänade några pengar på filmerna utan att de bara var för att dela med oss till vänner o andra av vår livsstil.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp