Beslutsångest

Todd-91

Ny medlem
Beslutsångest
Okej, har surfat runt i några dagar nu och..... har beslutsångest... Ska man skaffa en mountainboard... en freebord... eller en landsurfing board ? eller nått som kallas för the wave..

Måste ha något som liknar snowboard på sommaren... En freeboard kan man ju ta med sig lite enklare, får platts i skolskåpet etc, men en mountainboard är tuffare, lite mera likt snowboard i backe liksom.. sedan en landsurfing board som är som en blandning av longboard och freebord.

Men om man skaffar ett par Mountainboard truckar, bör det då inte vara möjligt att bygga det ena och det andra?

Tipps förslag uppskattas MYCKET :D

// J.W.F

Beslutsångest
freebord kanske? om man kan åka med en freebord på plan mark så tycker jag du ska ta den, fast det beror ju på om du har mycket asfalt hos dig.

Beslutsångest
Njae, det är ju inte fin asfalt precis, har ju en skog med en helt ok backe bakom huset, eventuelt baxad av småbarn för övning med mountainboard xD

Beslutsångest
För att skateboard inte (in my opinion) är någe kul och inte liknar snowboard nån stans, bara att de klassas som concetptet bräda ^^ :P

Beslutsångest
Ingen av ovanstående kommer ens i närheten av snowboardkänsla. har provat det mesta och kommit fram till att med wakeboard håller man bäst snowboardfeelisen igång hela sommaren.. så har du bar atillgång till vatten och båt så skaffa wakeboard! eller börja kitsurfa, det liknar iofs inte snowboard SÅ mycket, men det är det skönaste man kan göra under sommarhalvåret!

Beslutsångest
På landet har vi både Wakeboard och båt... Men man måste ju vara 2 pers:P kan ju inte köra och åka samtidigt... och måste kunna köra på asfalt och gärna terräng så frågan är om man kan bygga en freebord av mountainboard truckar.

Beslutsångest
Jag märker att många skriver nedlåtande kommentarer om Freebord utan att ens provat det. Tillexempel Jona than som skriver att inget av ovanstående ens liknar snowboard känsla.
Jag är numera med i Freebords svenska team och åker freebord stor del av min fritid, och jag skall säga er alla att Freebord är fruktansvärt likt snowboard.

Pratade för ett litet tag sedan med en kompis på freebords amerikanska forum. Han berätade för mig att han förra säsongen inte klarade av att tex göra: 360 air, åka switch, speedchecka ordentligt mm.
Han berätta att efter 1 sommar med freebord så klarade han 3or lätt och ibland en och annan 5a i luften. Samt att han klarade att åka switch ungefär lika bra som vanligt. Och han nu var mycket säkrare med farten då han visste att han kunnde speedchecka bra.

Pratade även med en annan kompis som är sponsrad Mountinboard åkare, samt åker Freebord. Han åker mest Freestyle på sin freebord men säger att känslan i den vanliga "crusingen" på snowboar bäst efterliknas med freebord (om man jämnför med mountinboard).

Så jag ber alla som skriven nedlåtande kommentarer om freebord, utan att veta, att inte göra det, ni avråder folk från en underbar upplevelse och en bra "crosstrainer" till snowboard.

Beslutsångest
Sen att folk som åker freebord pratar ned andra brädor e ju inte rätt heller då ?

Jag har nu skaffat mig en longboard eftersom de passade bättre till mina användningsområden.

Men du kan inte likna en mountainboard med en freebord för det finns inte en chans i världen att du kan köra i branda skidbackar på sommaren med en mountainboard och köra big-jump på sommaren..

Beslutsångest
Todd-91, jag kan inte se var i mitt foruminlägg jag har pratad ned andra hybrid skateboards mm.

Jag kan säga dig att om du ger dig --- på att lära dig freebord dom första dagarna (och har erfarenhet av snowboar) så kommer du inte misslyckas, var bor du någon stans? Jag är helt säkert att freebords engagerade nät av åkare gärna skulle träffa dig någonstans och låta dig testa.

Beslutsångest
Hmm... Öva 3:or med freeboard ? Gör folk det alltså? i Luften :S !??? Måste ju göra förbannat ont, och hur har ni byggt en kick?

Sugen på att köpa longboard själv, för att det är soft mest.

Beslutsångest
Hehe man klarar 3or utan kick, folk gör det på platten. 5or har jag sett några klara med kick dock aldrig en 7a. Det kommer nog, Backflips är det någon som gjort också.
Om ni undrar något om freebord så kan ni skicka ett pm med era Msn adresser jag förklarar gärna!

Beslutsångest
Någon som har en freeboard i linköping eller uppsala som man kan få testa?

Har aldrig åkt skateboard eller liknande men om det är lika som snowboard som alla säger så fixar jag nog en 3:a på plattan direkt ;) haha

Beslutsångest
jag ska fixa en prova på träff där man får testa freebord om en månad ungefär. bor i Västervik, så om någon är intresserad så kan ni maila mig.

Jag lånar gärna ut min bräda övriga tider med! vill få ihop ett gäng freebordåkare så man kan bomba några backar tillsammans.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp