Best of Nordamerika?

sirredarre

Ny medlem
Best of Nordamerika?
Tar sikte på Nordamerika för 10 dagars åkning i vinter men har trots Freeride's fina reseguider inte kunnat bestämma ort. Nivåmässigt funkar allt, men är inte direkt turbenägen.

Förslag på favoriter i USA och Canada?

Senast ändrad:
Best of Nordamerika?
Nu har jag inte så stor erfarenhet på ställen i USA men om du inte är sugen på att tura skulle jag rekommendera Alpine Meadows, Lake Tahoe.
Dom har "open boundaries" vilket betyder att man kan åka upp i liftarna och sen ta sig utanför systemets område och åka ner där. Det innebär att det är väldigt lättillgänglig offpist. Vet att vissa skidorter t.ex Squaw Valley som ägs av samma företag och ligger bredvid Alpine att dom har "Closed Boundaries" vilket innebär att du endast få åka inom systemets område när du åker med liften. Däremot så har nog Squaw i vissas ögon Nordamerikas bästa lift tillgängliga offpist med bland annat "KT-22" liften.

Gjorde en säsong där förra året så undrar du nåt mer om just Squaw eller Alpine hjälper jag dig gärna.

Senast ändrad:
Best of Nordamerika?
Steamboat (Colorado). Var dit i vintras och är ett riktigt grymt ställe! Mycket lättillgänglig offpist och får bra med snö. Fick ca en meter snö när vi var där i 10 dagar. Är berömt för sin Champagne powder och sin skogsåkning. Hör dig omkring och försök häng på någon local, lovar dig att du inte kommer ångra dig! Vi kom i kontakt med en som vi hängde med. Körde orört l 7 dagar i streck med några minuter hajk till fots, helt sagolikt.

Säga bara att du är svensk så löser sig allt, sjukt uppskattade där!

Tillbaka
Topp