Beställa från Usa

Valentinn

Ny medlem
Beställa från Usa
Någon som har nån erfarenhet av att beställa från usa och kan rekomendera en nätbutik samt veta ungefär va tullavgift o sånt går på ??

skall beställa bräda + binningar o boots

Beställa från Usa
www.dogfunk.com
www.milosport.com
www.boardtactics.com
www.usoutdoorstore.com
www.sierrasnowboard.com

Har själv handlat en del från dogfunk.com. Kolla www.myus.com, där du gör en amerikansk adress som du skickar varorna till, vidarebefodras sedan till Sverige. På det sättet brukar man kunna spara några hundralappar i frakt. Tull och moms går på 37 % av priset på kläder och ca 25 % på hårdvara tror jag

Beställa från Usa
Jag har en tjejkompis i USA som jag beställde grejerna hem till. Hon skickade sedan bara sakerna vidare hem till mig och jag lyckades ducka för både tull och moms. :)

Beställa från Usa
OOi sa:
www.dogfunk.com
www.milosport.com
www.boardtactics.com
www.usoutdoorstore.com
www.sierrasnowboard.com

Har själv handlat en del från dogfunk.com. Kolla www.myus.com, där du gör en amerikansk adress som du skickar varorna till, vidarebefodras sedan till Sverige. På det sättet brukar man kunna spara några hundralappar i frakt. Tull och moms går på 37 % av priset på kläder och ca 25 % på hårdvara tror jag
Glöm inte bästa affären av alla:

www.porterstahoe.com <- sjuk customer service. Sierra är kooks.

Beställa från Usa
ang tullavgiften så testa att sök på "tull"

sen kan du ju testa att söka på "usa" ...

Senast ändrad:
Beställa från Usa
Valentinn sa:
www.myus.com e det verkligen nått o lita på ? verkar lite skechy sida .
myus.com är en väletablerad sida, skickar ca 3000 varor per dag världen över.
Använt mig av dem två gånger och det har funkat felfritt. Kolla vad sidan du beställer ifrån tar i frakt först, händer ibland att det är dyrare att skicka via myus.

Gå in på Tullverkets hemsida så ser du exakta priser

Beställa från Usa
http://www.bobwards.com/index.cfm?CFID=30099719&CFTOKEN=64640625
Därifrån beställde jag min bräda.
Här finns bilder på hur den ser ut.
http://arearetrunt.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=10
Tullavgiften variera beroende på hur mycket dina produkter kostar ihop. Om du beställer för 3000kr, du kan hitta bra kitt för det priset med tanke på att dollarn låg då betalar du lite mer än 1000 kr i tullavgift.
Men tänk på att vissa märken skickas inte till Sverige typ burton men det e krapp endån så no worrys lol.

Senast ändrad:
Beställa från Usa
AtomicAxum sa:
Tullavgiften variera beroende på hur mycket dina produkter kostar ihop. Om du beställer för 3000kr, du kan hitta bra kitt för det priset med tanke på att dollarn låg då betalar du lite mer än 1000 kr i tullavgift.
1000 är tull och moms. Momsen är den stora delen och tullen på snowboards och annan hårdvara är bara 3,7% av den sammanlagda kostnaden av prylarna plus frakten. Om du köper prylar för 4000:- och frakten kostar 1000:- så betalar du alltså 3,7% på 5000:- vilket blir 185:-. Momsen är 25% på 5000:- alltså 1250:-.

Slutsats, tullen är lite pengar och momsen är mycket pengar.

Beställa från Usa
AtomicAxum sa:
http://www.bobwards.com/index.cfm?CFID=30099719&CFTOKEN=64640625
Därifrån beställde jag min bräda.
Här finns bilder på hur den ser ut.
http://arearetrunt.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=10
Men tänk på att vissa märken skickas inte till Sverige typ burton men det e krapp endån så no worrys lol.
Precis som jag nämnde innan så tänk på att det är olika för kläder och hårdvara, större procent tull och moms på kläder, 37 %.
Om du vill beställa märken som inte skickas till Sverige ( Burton, analog, foursquare mm) så funkar det att använda sig av Myus.com, bara att skicka det till den amerikanska adress du får så vidarebefodrar dem det. Dem är sjukt snabba också, har tagit två dagar efter att varorna skickats från Florida till att jag haft dem varje gång

Beställa från Usa
har nu hittat sida o sånt som verkar ha bra priser .. men dom skickar inte till sverige.. om man då skickar via myus.com .. kan det fastna i tullen .. sidan skickar inte brädor då det e sån stor prisskillnad i olika länder.

Beställa från Usa
Valentinn sa:
har nu hittat sida o sånt som verkar ha bra priser .. men dom skickar inte till sverige.. om man då skickar via myus.com .. kan det fastna i tullen .. sidan skickar inte brädor då det e sån stor prisskillnad i olika länder.
nej det fastnar inte i tullen, jag beställde hem ett lass med burton, foursquare och analog kläder förra gången jag köpte från USA. Myus tittar så du har fått varorna du beställde och skickar det sen vidare med flyggods samma dag

Beställa från Usa
kk man måste ju vara säker på att man får sina grejer med takne på att jag skall beställa binningar. boots o bräda vilket går på 6100 kr + frakt

Beställa från Usa
jag har beställt grejer via myus för över 15 k, no worries!
snarare säkrare då dem går igenom dina grejer å tittar så inget saknas, sen skickar dem specifikation till dig om vad som finns i paketet dem mottagit. så godkänner du det och poff så har du det hemma.
du kan chatta med dem över deras hemsida så får du lite mer info om hur deras företag är uppbyggt, policy etc.

Beställa från Usa
Hallå!
Kolla in Viaddress.com! Några av mina vänner har använt dem för att få brädor transporterade från USA, många amerikanska försäljningsställen, Ebay mm, transporterar inga varor utanför USA!

Man kan öppna ett gratiskonto på viaddress hemsida så får man en amerikansk adress som man kan beställa till. Viaddress skickar sedan vidare till din adress i Sverige.
Transportkostnaderna betalas direkt till viaddress, det är de billigaste jag har kunnat hitta i alla fall!

Hoppas det kan funka!

Beställa från Usa
jag handlade på dogfunk för runt 6000.- då gick tull osv. på 1500:-. jag betalade med kort, men jag gjorde ett "engångs kort" (vet inte vad det heter) som man la in en viss summa på så får man ett nytt konto nummer till fast att det är kopplat till ens vanliga konto. mycket säkrare så. lite svårt att förklara....

Tillbaka
Topp