Beställa skidor billigt

Norrland

Ny medlem
Beställa skidor billigt
Har du provat att skickat efter skidor från tex Tyskland? Hur gick det? Blev det billigare än att köpa på butik i Sverige? Har du tips på hur man skaffar sig nya skidor till hyffsat pris?

Beställa skidor billigt
Tja Norrland, ja bestälde ett par Völkl Supersprt 6star genom en kontakt grån tyskland å de blev 3000kr billigare än kontantpriset ähr i sverige så de ä la å rekomendera;) tyvär kan ja inte hjälpa dei med var men du hittar nog nått..
Peace
/bear

Beställa skidor billigt
www.cham3s.com (Chamonix) och www.barrabes.es (Spanien) har en del skidor, fast kanske mest i freeride/randonée-segmenten. Priserna verkar hamna en bit under vad det kostar här i Sverige även om man räknar med frakt o skatt. Aldrig beställt från dem men hört att det funkar bra.

Beställa skidor billigt
"support your local dealer"

ja tycker man ska köpa varorna i sverige om de går att få tag på.. annars kommer ju svenska skidbutiker inte ta in de vi vill ha. de är kanske svårt att konkurera med priser i andra delar av europa pga av de höga skatterna och momsen är hemma. men som sagt så är de mycket svårt att reklamera och veta om skidorna kommer till dig i tid eller om de blir strul me leveransen.

// snkane

Beställa skidor billigt
Om folk köper utomlands så tvingas de svenska butikerna sänka priserna för att få tillbaka kunderna. Detta leder till bättre priser för oss eller affärer som går i konkurs. I de flesta butiker i småland tex så har bristen på snö gjort att utbudet på skidor är knappt existerbart. (Alla nöjer sig inte med salomon). När valet blir postorder så känns det som det kvittar om det är sverige eller utomlands. Personligen så tror jag att 99.99999% av alla skidor som säljs aldrig blir reklamerade. Jag skulle definitivt handla i tyskland om det är billigare. Har bara gjort det med mountainbikeprylar men det har funkat kanon .

Beställa skidor billigt
Några problem med reklamationer tror jag inte att det ska vara, det är inte butiken där man lämmar in skidorna som står för reklamationerna utan skidtillverkaren. Har åkt på brädor från utlandet dom sista fyra åren. Hadde problem med en salomonbräda som jag köpt i tyskland lämnade in skiten på stadium och fick några veckor senare en ny bräda från salomon. Två av mina polare reklamerade sina monster 85er i våras. skidorna var köpta i norge men det var inge problem dom fick ett par av årts M85 nu för nån vecka sedan. Se bara till att köpa produkter av kända märken med bra garantier.

Tillbaka
Topp