Betalningssätt

Grillo

Medlem
Betalningssätt
Tjena alla...

Vet inte om det är riktigt passande att fråga om sånt här på FR, men jag chansar.

Jag har en idé om en hemsida som jag kanske skulle bygga, erbjuder tjänster (som jag inte tänker tala om vad det är :P) på beställning. Konkurrerar inte med FR dock :P

Problemet jag har är att jag inte har kommit på nått bra betalnings sätt, eftersom att jag har målgruppen ungdomar i högstadiet/gymnasiet. Det går ju bra när man fyllt 18 och kan ha internetbank, men innan det då?

Priserna ligger mellan 100-800 kr, vilket är lite svårt att betala med sms liksom.

Nån som har några ideér?

Tacksam för alla svar

Shine on // Tomas

Betalningssätt
paypal

dom erbjuder massa olika betalningsätt, t.ex. bank och kontokort.

lite jobb med att implementera själv, men dom har en sandlåda man kan testa i.
annars kan du ju alltid ta en färdig opensource lösning, finns plugins för e-handel till massa olika cms som cake, drupal, joomla.

Betalningssätt
Paypal säger även jag är det bästa...

Säkert för den kund som köper en tjänst av dig.

Blev faktiskt lite intresserad av vad du ska göra. Du får väl visa det på FR sen.

Betalningssätt
Kan man använda Paypal även om man inte är över 18?

Det ska jag göra, men det ligger lite i en moralisk gråzon så jag vet inte om det är så popis :P

Betalningssätt
tittti540 sa:
Funkar ju bra om företag köper saker, men för vanligt folk så är det smidigare om man kan betala med kort.

Finns väl en hel drös med företag som erbjuder sådana tjänster?

Finns även hemsidor/folk som hjälper småföretagare med sådana här frågor.

Den som googlar han finner...

Betalningssätt
Tjänsterna, är de på internet eller är det något man får ta del av rent fysiskt? Menar ska du bara ha dem på internet så är väl paypal bäst som alla andra redan sagt. :)

Betalningssätt
Nej, samma som allt annar visa mm som gäller dära? sluta fråga kolla hemsidan! står allt man behöver veta! :)

Tillbaka
Topp