Big air bag

Brobergh

Medlem
Big air bag
Tjena!
Vart hittar jag en Big air bag landning för träning?
Någon anläggning som har det?
Inne som ute spelar ingen roll egentligen 😁

Big air bag
Vet inte om kungsberget har kvar sin bag? Annars vet jag inte om det är någon anläggning som har en "permanent" air bag under vintertid. Kläppen har ju sin arena, men den är ju öppen under sommar/höst. Gävle och the dome kanske kan vara något? Annars har de ju en foampit i Åre på jumpyard(?) också

Big air bag
Den kanske kommer synas längst med till vänster när den väl kommer upp.

Ett medskick från mig. Se till att airbagen är blöt eller att det är kallt ute. Så airbagen har glid.

Jag fick ha nackkrage ett antal veckor efter att landat OK men skidorna tokfastnade i gummit och löste ur baktill, och jag for fram med huvudet i airbagen och hjälmen "kletade" fast i gummit så jag fick all kraft i nacken. (Svårt att beskriva förloppet).
Jag tror det hade gått helt OK om det inte varit så bra grepp i i airbagen den dagen och jag hade haft en annan hjälm än poc skull light som har en greppig gummibeläggnig.
Nu har jag ny hjälm med mer glidig plast och mips. Nacken blev bra efter ca 8veckor.
Hoppas inga fler gör samma miss som jag på airbags.

Big air bag
Visst var de mer poppis förr?
Stöten mfl hade de ju också? Var det för många som skadade sig?

Annars tycker jag inte att de som står helt platt ger så mycket träning. Bra för att våga första gången. Men annars är landningen rätt annorlunda än vad den är i verkligheten. Har dock bara testad den i Stöten för en massa år sen. Och den stod helt platt och ovansidan var i höjd med kanten på hoppet. Dvs betydligt mindre tid att snurra eller gör det man vill göra än det är i verklighet. Så jag gick tillbaka till att träna i backcountryn med mjuk snö....

Och sen, typ 15 år senare, vågar man ju inte längre ändå. Inte jag iaf.

Tillbaka
Topp