Big jump i Lund, importera snö?

philmeister

Medlem
Hejsan!

Någon som har erfarenhet i hur det går till när man kör bigjump/railjam i städer?
Exempel Chalmers Big Jump, Berlins big jump etc?
Bygga ramper, importera snö mm?

Tacksam för info!

MVH

Filip

du bör ha tillgång till ett par lastbilar, någon grävmaskin, ett par ishallar där du kan hämta en jävla massa snö. Sen kan jag tänka mig att byggställningar och liknande är nödvändigt :)

Allt går.

Större city tävlingar är oftast hoppen uppbyggda av ställningar, chalmers använder den naturliga terängen och några conteinrar. Eller?

Större tävlingar tillverkar snö med flyttande kväve och jag gissar att chalmers får snö från ishallar.

Rätta mig gärna!

Niklas-Borg sa:
Större city tävlingar är oftast hoppen uppbyggda av ställningar, chalmers använder den naturliga terängen och några conteinrar. Eller?

Större tävlingar tillverkar snö med flyttande kväve och jag gissar att chalmers får snö från ishallar.

Rätta mig gärna!
om du tänker på Winter Jam så har du fel. Där så har dom sprutat snö i ett nedkylt tält alltså vanlig sprutsnö.

föresten, "flyttande" kväve? whaaat?

Senast ändrad:
kolla upp "Robin Trolin".
Han har arrangerat Härnösand Cityjam två år i rad. Sjukt cool citytävling med ett stort hopp!

Dom hade conteinrar, snö från alla plogade vägar och parkeringar och sen en stor byggställning som startramp!

sök på robin i sökfältet högst upp på startsidan så hittar du nog honom!
Lycka till! Kul med flera citytävlingar! =)

Bygg med byggnadsställning för att spara snö. på winter jam så är det polarsnow från holland som gör snö med flytande kväve tillsatt för att kyla luften...sviiiiiindyrt tror det kostar 600kr/kubik snö.
andvänd sprutatd snö...snö från ishallar är bara skit..isskrap som faller isär och tinar fort som fan...

kör hårt

Jadu antar att det är massa ställningar, några lastbilar snö, massa pallar och sjukt mycket arbetkraft!

OWester sa:
Niklas-Borg sa:

Rätta mig gärna!
om du tänker på Winter Jam så har du fel. Där så har dom sprutat snö i ett nedkylt tält alltså vanlig sprutsnö.

föresten, "flyttande" kväve? whaaat?
Och hur tror du det blir kallt i tältet?

Jo, med flyttande kväve. Runt -200 celius.

benjihoe sa:
Lund, fan va coolt. Något slags projektarbete eller?? Hur stort hade du tänkt dig ?
Keep it up.
Man måste ju börja någonstans.
Hörde att chalmers hade beställt snö i lastbilar från norge och rätt många lastbilar.
Så en minitävling, exempelvis rails.
Kanske ett litet hopp där man landar i vatten. Behövs väldigt lite snö då.
Och så ett par killar som kör motocross och drar upp åkarna i fart så kan det nog bli spektakulärt.
Sen har man något att visa upp för sponsorer inför större event kommande år.
Det kommer isåfall att vara ganska precis som chalmers big jump bara det att det är på Lunds Tekniska Högskola.

Ciao

Om du ska ha ett railjam , då kan du ju nästan fixa allt privat. HA det i nån naturlig nerförsbacka / kulle eller nått. Du kan ju alltid fråga kommun om lov. Sen fixar du nån / några med släp som är villig att skjutsa dit en massa snö. Sen railsen får du köpa av scandinavien shaper för 50lax. nerå , men det är ju inte det svåraste att fix heller.
Lycka till

Tillbaka
Topp