Bigfoot behöver hjälp! :)

John_S

Ny medlem
Jag har ett par Vans boots storlek 47.. Är lite rädd för att köpa en för smal bräda.. Vilket midjemått bör man satsa på? Kör idag på en Ride mountain med 270mm midja.. Kan jag gå ner på en med 255mm i midja utan att få för täääskigt toe/heeldrag?

Gå absolut inte ner till en 25.5!!!
27 låter lagom, jag har 46 och åkte runt på en 25.5 och släpade tårna sen bytte jag till en 26.5 och det blev stor skillnad.

Ja det verkar ju som jag får hålla mig till 27. Möjligtvist prova 26,5.

Verkar som inläggen försvinner här. Någon postade en sida till några brädor som gjordes i USA, nu kommer jag inte ihåg vad dom heter men var ganska breda, hade tänkt ringa dit men svårt nu utan ett namn.

har lika stora fötter och kör på en 255 peter line (159).
Det beror liet på hur man kör och använder brädan. Kör rätt mycket duck och nu med rätt fett heeloverhang för att få bättre railbalans. dock lite störigt om man ska carva men slipa bort en del av gummit fram och bak på skon (Se bara till att för guds skul inte ta för mycket) så får du lite mer utrymme.
Det funkar men jag har gått upp på en 263 mm i år (har dock inte fåt den än) och hoppas på att det ska bli nice.

halå john.
allt är en fråga om hur mycket du kan tänka dig att vinkla dina bindningar!
o det beror ju i sin tur på vad för åkning du tänkt dig, men åker du mest pist/offpist så kan jag rekomendera att vinkla fett. det finns ju också elevators, alså plattor att stoppa mellan brädan o bindningen för att komma högre upp, o det kan ju vara ett schysst alternativ till wide-brädorna.

/Emil

Tackar för hjälpen.

Har köpt bräda nu och blev en Burton Baron 162, skaffade mig också ett par drake SS så nu är det bara vänta tills snön kommer.

den är väl inte så överdrivet bred? burton fläskar väl inte på så mycket på sina bredare modeller?

jäää 26 i midja... funkar nog fixa vinklarna å se till att du använder din gaspedal rätt så kommer dett att funka klockrent :)

Tillbaka
Topp