Bildbyte med piltangenterna

arnkvist

Ny medlem
tjo!

Jag tycker att man borde kunna byta bild med piltangenterna när man tittar på bilder på freeride.
Ingen stor grej egentligen, men själv tycker jag att det är mycket smidigare att slippa klicka med musen på "nästa" varje gång man vill se bilden efter.

Det jag vill är alltså att man ska komma till nästa bild när man trycker "pil höger" på tangentbordet och att man ska komma till bilden innan när man trycker "pil vänster".
Jag vet att t ex. facebook har denna funktion på sin sida och det är väldigt skönt när man tittar på många bilder i rad.

Någon som håller med?

Senast ändrad:
man behöver ju inte trycka på nästa, det räcker att klicka med musen på bilden så går den vidare, men ett bra förslag ändå

Tror nog de är jävligt svårt att programera, har du någonsin sett en hemsida som har de? :P
Antar att man isf skulle få göra ett flashspel, lägga in bilderna där som man sen får starta och kika i. Tror de skulle vara mer jobbigt än att klicka med musen på bilden.

splendid sa:
Tror nog de är jävligt svårt att programera, har du någonsin sett en hemsida som har de? :P
Antar att man isf skulle få göra ett flashspel, lägga in bilderna där som man sen får starta och kika i. Tror de skulle vara mer jobbigt än att klicka med musen på bilden.
mm är nog väldigt svårt....

går ju å bara klicka direkt på bilden, de är ju ganska smart annars..
låter som de vore svårt som fan å programera så man kan använda piltangenterna, kanske bara att stå ut, brukar oftast inte vara mer än 25 bilder att kolla på iallafall :)

Det är väldigt enkelt att lösa med javascript. Det kräver ju förstås att användaren har javascript aktiverat, men det har ju dom flesta, och har man inte det så är det ju bara att använda musen för att klicka som vanligt.

Deespin sa:
Det är väldigt enkelt att lösa med javascript. Det kräver ju förstås att användaren har javascript aktiverat, men det har ju dom flesta, och har man inte det så är det ju bara att använda musen för att klicka som vanligt.
Tänkte samma sak men jag kan dock inte koda for shit.
Deespin for president!

eller så kan man bara trycka på bilden finner det inet så jobbigt :>

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp