Bilder från Fernie

Bilder från Fernie
Det framgick kanske inte så tydligt, men det är inte jag som tagit bilderna... Jag var faktiskt inte ens där.. =(
Lite lätt avundsjuk kan jag ju säga...
Rock on!

Bilder från Fernie
Jag tänkte. Jag kom på. Ja, jag åker till Thailand till jul. Nu har jag reviderat min tanke. Jag åker bräda vid jul.

Satan, varför åkte jag hem så tidigt från min säsong...

Bilder från Fernie
schyssta bilder... Blir inte alls sugen på att åka =)

Jag funderar på att tillbringa den kommande vinter säsongen i Fernie. Har du några tips när det gäller job och boende ?

/M

Bilder från Fernie
Jo du Salomon-med-streck-emellan. Varför inte?
Till och börja med så är det en hel del sköna bilder och filmer. Sjysst skidåkning helt enkelt, det går inte att komma ifrån. Dessutom behöver man en digitalkamera för att kunna få in bilderna i datorn (så till vida man inte har scanner, men det blir risig kvalité) och det har inte jag. Dvs jag har inte några egna bilder att lägga upp. Dessutom är bror min för lat för att fixa en hemsida själv där han kan lägga upp bilderna. Och en annan anledning är att bilder och filmer är ett enkelt sätt att liva upp en hemsida.
Sedan kan man ju alltid undra vad det är för fel att ha bilder på någon annan på sin hemsida. Jag menar, det är ju inte Johan själv som har tagit, eller är med på, alla bilder som ligger uppe här på freeride, eller? Nej, just det. Och alla andra sidor? Det är väl inte bara webmasters över hela världen som är med på foton/bilder på sina hemsidor?
TANKE FÖRE HANDLING! Tänk efter först, skriv sedan en inlägg om du fortfarande tycker att det behövs. Klart slut!

Angående dig Scooby_Teleman så får du nog fråga brorsan. Han har bra koll på Fernie (tror jag iaf).

Rock on!

Bilder från Fernie
Scooby_Teleman:
De e jag som är bror i det här fallet...
Vad gällar info om Fernie så finns det en hel del här i Forumet, under Skibum kompisar och utländska fjäll. Kolla där, är det sen nåt du undrar över så e det bara att fråga!

Bilder från Fernie
Jasså, nä det är enbart för att han är så läskigt lat när det gäller sånt...
Sedan har ju jag sommarlov och förbannat tråkigt så jag blir bara glad om jag har något att göra...

Rock on!

Bilder från Fernie
JonasP:
Tjena, tack för tipset jag har kollat igenom och det hjälpte.

En fråga kvarstår dock, behöver man ett arbetstillstånd för att jobba där ? isf hur ordnar man det enklast ?

rock on

Bilder från Fernie
För att jobba lagligt i Kanada behöver man ett arbetstillstånd, ja.
I Fernie verkade det som om man måste ha det för att hitta jobb, kännde ingen där i vintras som jobbade utan...
Man skaffar det genom ambasaden (tror jag) Det finns ett-års arb-visum för ungdomar, under 30 tror jag. Men Sverige tilldelas bara 50/år, så det är inte helt lätt att få

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp